Direktlänk till inlägg 14 oktober 2008

Förra veckan med Jan Gyllensten!

Av Lotta - 14 oktober 2008 22:49

---

I förra veckan hade vi tre kurskvällar med Jan Gyllensten som gästade klubben. Oj, vad intressat det var. Han har verkligen en gedigen kunskapsbank att ösa ur och han förmedlar information på ett lättförståeligt sätt. Vi hade olika projkethundar under de här kvällarna, hundar som ägarna på något vis upplever att de har vissa problem med. En del problem kunde vara ganska allvarliga, medan andra var av de lättare slagen. Varje hund fick genomgå ett enkelt "test" innan vi påbörjade problemlösningen. Tillgänglighet och leklust testades framförallt (social nyfikenhet och social säkerhet, samt kamplust och jaktlust). De fick bli verktyg i det senare arbetet med hunden. Under dagtid så tog sig Jan an privatlektioner, och jag var med Catarina med Grizzla när hon var där en av dagarna och tränade... Stolt blev jag när Jan öste idel lovord över Grizzla som hund, en otroligt nervfast tik som sorterar rätt i alla lägen. En av de trevligaste rottweiler han träffat, sa han. Jag växte nog några decimeter tillsammans med Catarina, och gick därifrån med ett leende klistrat på läpparna. Jätteskoj, verkligen.


I helgen blir det som sagt MH. Grappa ska gå på lördagen, så att jag har tid för alla H:are och I:are på söndagen. Alla kommer! Superkul!! Hur Grappa kommer att reagera har jag ingen aning om, men jag misstänker att senaste tidens flitiga träning med anskällning på passiv figurant kommer att synas i passiviteten. Där kan hon mycket väl gå igång och börja skälla på mig för att få mig i aktivitet. Sen får vi se hur resten går... Inget man kan påverka så jag väljer att inte vara nervös :o).


Nu ska jag gå och lägga mig och läsa en stund innan Zzzzzz.


På återhörande!


---

 
 
Ullis

Ullis

15 oktober 2008 14:47

Vad roligt att alla kommer! =D
Och ja, roligt att göra MH:t också förstås samt att träffa alla igen. Hade också tänkt att erbjuda mig att baka, men det känns ju som att det kommer finnas fika så det räcker och blir över hehe...
Vi ses på söndag!

http://www.teamrottweiler.se

 
Jenny

Jenny

19 oktober 2008 21:22

Kul att läsa lite om dina hundar. själv har jag en liten pudelherre som jag kust nu tävlar lydnad med men har andra planer senare. lycka till med vovvarna!!

http://www.caniche.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards