Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Lotta - 16 oktober 2008 23:18

---

Igårkväll hade jag en god vän på besök. Jag hjälpte henne fixa håret och hon hjälpte mig. Under tiden så smaskade vi på en god ost som hon hade med sig, tillsammans med ett glas vin. Jag fick även en present, en pytteliten bok som hade titeln; "Du kommer alltid att vara min vän... Du vet för mycket". Den innehöll en massa citat typ:


"En vän är någon som ser igenom dig och fortfarande tycker om vad denne ser", "Äkta vänskap är som god hälsa; man förstår sällan dess riktiga värde förrän man förlorar den", "Vad är en vän? En enda själ i två kroppar", "En äkta vän är en som överser med dina fel och tolererar din framgång", "Den vänskap som kan upphöra har aldrig varit äkta", "Många människor vill åka med dig i limousinen, men vad du vill ha är någon som tar bussen med dig när limousinen gått sönder".


Och många, många fler citat! Det var en så fin gest tycker jag och jag uppskattade gåvan mycket. TACK SNÄLLA!! Hursomhelst så tog jag tyvärr ett glas för mycket, för imorse hade jag huvudvärk och mådde lätt illa. Tänk att man aldrig lär sig vart gränsen går... Efter ett par huvudvärkstabletter så var jag dock iform igen, och jag och AnnKristin var ner till klubben och snickrade lite på mentalbanan. Imorgon ska vi bygga klart inför lördagen och söndagen.


Vid halv sex var vi sen på plats på klubben för skott på den allmänna torsdagsträningen. Grappa bryr sig inte det mista om själva skotten, men lite långtråkigt blir det ibland att ligga platsliggning. Då börjar svansen gå på henne och jag ser hur busig hon blir i blicken... Sen reser hon sig om jag inte är beredd. Platsliggningen är något jag låter ta lång tid, då jag vill ha 100-procentig trygghet i momentet. En otrygg hund blir ju inte bara problem för mig själv, utan även andra drabbas. Det är alltså ett oerhört viktigt moment. Linförigheten börjar kännas riktigt bra nu med Grappa och hon håller en fin position länge utan att tappa kontakten.


Då jag saknade Chatta och Micke på träningen så ringde jag Chatta för att höra om de skulle dyka upp eller ej. Döm om min förvåning när hon svarade och meddelade att hon låg på lasarettet i Falun, dit de hade åkt in akut tidigt i morse... Det var förmodad blindtarm :o( Imorgon får hon veta säkert då hon ska bli undersökt av expertis, som också kommer att besluta om eventuell operation. Stackars Chatta... Jag lider sååå med henne. Att ligga på sjukhus är inte kul. Och nu när de ska på MH på söndag med Hagbard också. Micke kommer ju i vilket fall som helst, men jag vet att Chatta sett fram emot det här så länge. HOPPAS att det inte är något som behöver opereras och att hon istället får komma hem imorrn. KRYA PÅ DIG CHATTA!!!


---

Skapa flashcards