Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Gomorron!

Av Lotta - 16 februari 2010 07:25

---

Så är jag uppe med tuppen igen. Dricker mitt kaffe och beskådar gryningen. Hundarna sover och snarkar högt, morgontrötta som dom är   . Tiden går fort när man har skoj och snart är det VÅR på riktigt. Som jag längtat... Det är inte långt kvar förrän vi har en träningshelg med norrmannen Trond igen, härligt, härligt!! Dessutom så kommer goda vänner att delta då, som jag inte träffat på länge och med dem lite intressanta hundar att titta på   . Oj vad jag ser fram emot detta!


Häromdagen var vi ut och tränade en vända, jag, Chatta, Micke & hundarna. Grappa gick riktigt, riktigt bra, så nu har träningslusten återkommit på allvar. jag vill ut och tävla NU!!!


Det är många planer för året. I sommar ska vi ha ett veckoläger som vi kallar "The Complete Rottweiler Worshop". Där ska den internationellt kända uppfödaren och figuranten Oliver Neubrand från Tyskland drilla oss i skyddet, medan den lika kända Gerard O'Shea ska hålla föreläsningar om Rottweilerns anatomi och exteriör. Dessutom så får vi chansen att träna i handlingens ädla konst med hjälp av båda dessa proffshandlers som visat många hundar till vinnnande placeringar på de stora arenorna genom åren. Kort sagt så är det en workshop med fokus på Rottweilerns helhet. Detta kommer att gå av stapeln mellan den 12-17 juni. Den 18:e är en fredag, och då drar SSU (Svensk Segrar Utställning) igång i Södertälje, för de som önskar delta där. Och helgen efter är det World Dog Show i Danmark.


Senare kommer jag att ha ett kennelläger. Sista veckan i juli planerar jag det. Där koncentrerar vi oss framförallt på lydnad och spår, men kanske även IPO-skydd. Detta kommer att ske i samarbete med min goda vän Åsa på kennel Devarox.


I höst ska H- och I-kullen göra sitt MT. Tror jag ska klämma in det i början av oktober då det lugnat ner sig lite på klubben. Och det ska verkligen bli intressant, att se vad "ungdomarna" växt upp till...   


Vi hörs...

--- 

 
 
Sara

Sara

16 februari 2010 08:40

Roligt att du uppdaterar bloggen lite :) ojoj, ser fram emot detta års händelser - tävlingar är inplanerade och så även alla roliga träningsträffar, ser verkligen fram emot allt detta år har att erbjuda!

Erik undrar om han också är välkommen på IPO-skyddshelgen som vi ska ha snart, så hör av dig så vet jag:)

Spännande att se hur H och I-kullen fixar MT ; )

Kramkram

http://blogg.brasse-dippa.se

 
Karro m Hedda

Karro m Hedda

16 februari 2010 16:58

Å vad roligt det här året ska bli!! Vi kommer så gärna upp å tränar, ser verkligen fram emot allt! :) Ska bli kul å ses så snart som nästa helg, jippi!
KRAM!
ps. tusen tusen tack för bilden på framsidan och sms/fb det värmer massor :)

http://www.nogg.se/hilleohedda

 
Annelie

Annelie

17 februari 2010 14:41

Härligt med läger och annat, Är glad över ditt aldrig sinande engagemang för oss valpköpare!!
kramar

http://www.tigra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lotta

17 februari 2010 15:23

Sara: Självklart är Erik välkommen på IPO-helgen.
Vi ses snart :)
Kram alla!

 
Åsa & CO

Åsa & CO

20 februari 2010 19:43

Gud vilken spännande workshop du planerar i sommar!! Det kanske måste bli två turer till Dala-Floda :-)) Jag har kanske fått napp till lägret, hör av mig per telefon... Ska bli toppen att ses nästa helg!! Jag tar med mig Bag-in-boxen... Ha ha ha!

Kram Åsa

http://www.devarox.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sofia, Z & Kalle

21 februari 2010 15:07

Spännande workshop till sommaren, synd att ingen av grenarna är min "grej" men om du någonsin utvecklar och lägger till vanligt bruksarbete så är jag en självklar deltagare:)
Kram Sofia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards