Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

1 mars

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

---

Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...


I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. Som vanligt var vi nöjda och utveckligen av våra hundar går framåt med KLIV för samtliga hundar. Det är jätteskoj att se. Nu är vi faktiskt fem stycken fån kenneln som satsar på sporten då vi har sett att vi har hundar som passar för IPO. Den som i helgen stod för den största utveckligen sen sist var nog Sara med Jaga, som från att se ut som ett frågetecken när bitlädret presenterades för henne för första gången i november, nu var som en krokodil i sina bett och snabb som en vessla. Sara & Jaga förljs nog tätt av Karro & Hedda. Shit va Hedda växt!!! Hon visar pondus och allvarssidor som jag inte trodde fanns hos den hunden. Självförtroendet har växt med 100% verkligen. Karro har jobbat oerhört bra med henne, precis som Sara gjort med Jaga. Vad stolt jag är över er, tjejer   . Catarina med Hoshi har ju inte varit med oss alla gånger, men nu har även CC bestämt sig för att satsa med Hoshi efter att ha testat henne en tid. Hoshi går också från klarhet till klarhet och fixar nu att fokusera sin energi på ett helt annat sätt än tidigare. Och Hoshi fullkomligt ääälskar bitarbetet   .


Sen har vi Hagbard. Chatta har ju varit osäker på om hon skulle pyssla med IPO:t seriöst för tävling, men eftersom Hagbard är den hund som har flest naturliga egenskaper för sporten så är det ju såklart kul! Man behöver "bara" styra honom lite i rätt riktning så finns det ju där... Så nu är även Chatta "biten" och kör så det ryker. Grappa och jag då? Det går stadigt framåt. Nu har vi presenterat lite svårare saker för henne, för att eventuellt avslöja hennes svaga sidor och därmed kunna stärka henne där. Så den här gången såg det inte så snyggt ut kanske, men det är den gång jag känner att jag fått ut mest av träningen. Nu vet jag vad jag har att jobba med till nästa gång och jag är otroligt peppad!!


Jag vill bara säga hur glad och STOLT jag är över er valpköpare som jobbar så fint med era hundar   .


---

 
 
Ingen bild

cc

1 mars 2010 19:53

Tack för två underbara träningsdagar. Det är en fröjd att få förtroendet att leva och tävla hundar från KG's kennel. Det innebär även att uppfödaren lägger ner mycket tid och engagemang för att få till bra avelsmaterial. När valparna är levererade så är det upptill oss valpköpare att ta vara på egenskaperna som individerna besitter.
En stor kram till dig Lotta
från CC som är en stolt och lycklig delägare av 2 underbara KG's hundar.=)=)

 
Ingen bild

Lina

1 mars 2010 21:41

Tack för en trevlig dag med er. Det var kul att träffas å ser er träna.
Tack Lotta för att du tog dig tid.
// Lina

 
Sara

Sara

2 mars 2010 16:48

Jag håller helt och hållet med de CC skriver! Jag är stolt över att ha en så underbar uppfödare och fått lyckan att få köpa en så underbar hund.

Tusen tack för en super trevlig helg, detta måste bara göras om ; ) Som sagt, ser fram emot alla träningsdagar!

Kramkram

http://brasse-dippa.se

 
Karro m Hedda

Karro m Hedda

2 mars 2010 18:19

Här kommer ett rungande instämmande med både CC och Sara!!! Kram å tusen tack!!

http://www.nogg.se/hilleohedda

 
Ingen bild

Chatta & Hagbard

3 mars 2010 09:30

Håller oxå helt och fullt med vad som skrivs här ovan!!!! Tycker vi är ett himla trevligt gäng som träffas och tränar och har kul, längtar tills nästa gång:)
Kram till alla!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 22 februari 2010 07:33

--- Sur å grining å less... Vaknade än en morgon till -29. Ska den här vintern slå alla rekord? Antar att bilen inte startar idag, har inte försökt starta den än men ska snart gå ut och prova. Visst är vintern vacker, otroligt vacker, men någon måt...

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards