Alla inlägg under april 2010

Av Lotta - 5 april 2010 14:46

---

Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stannar upp här och där för att nosa och pinka. Ibland får dom ett "ryck" då de vill leka och busa med varann. Våris blir "smyganade tigern" och kastar sig över sin bror i ett intet ont anande ögonblick... Men för sin ålder så är de väldigt lekfulla.


Sen var det Grappas tur. Vilken skillnad. Hon har någonting för sig från det att hon hoppar ur bilen tills vi är tillbaks. Från den ena sidan till den andra, i sicksack framför mig far hon. Upp i snövallen där det är som djupast för att det ska blir motstånd. Hon älskar motstånd, Grappa. Kamplusten ger sig uttryck där. Helst ska hon ha något i munnen också. En pinne, eller lång och bökig stör som hon ska bära. Råkar hon springa mitt på vägen så far hon fram som ett skållat troll! Och allt, precis ALLT ska undersökas. Petar man lite i marken kommer hon genast och hjälper till att gräva. Ser hon något som det går att hoppa upp på så är hon där. Går vi förbi en lada med dörren på glänt så slinker hon genast in. Lite är detta mitt eget "fel" också, för jag var väldigt aktiv med miljöträning med henne då hon var valp. Fast med facit i hand hade jag kanske inte behövt träna Grappa... Men hur skulle jag veta det då?  Hur som helst är hon en ROLIG hund, som aldrig har tråkigt. Om inte jag roar henne så roar hon sig själv. Den här bilden arrangerade vi till Påsk. Eftersom hon alltid bär på något så satte vi påskvippor i ett träd som hon fick bära på promenaden. Så här har ni Grappa i ett nötskal   



---  

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards