Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Finfrämmande!

Av Lotta - 29 april 2009 22:54

---

Börjar med gårdagen, då jag och Chatta träffades och spårade igen. Vi passade på innan tisdagscirkeln körde igång med träningen. Grappa fick ett spår med två vinklar och tre föremål. Föremålen markerade hon fint och vinklarna tog hon jättebra. Den här gången hade jag uteslutit all näring i spåret. Jag var verkligen kanon nöjd efter gårdagens spårande. Eftersom Grappa inte fick gå ut på plan och träna då hon höglöper så hjälpte jag till med budföring och platsliggning istället...


Idag vid lunchtid ringde telefonen. Det var Maria med Daffy (KG's Daphne, min fodertik från D-kullen) som frågade om jag var hemma. "Vi är bara ute och åker lite", sa hon och de tänkte titta in då de var i närområdet. Javisst!! Jättekul tyckte jag, som gärna ville träffa Daffy för det var så längesen sist. Vad jag inte visste när bilen svängde upp på parkeringen var att de hade ett annat par med sig, nämligen Nettan med Alice (som kommer från min allra första valpkull). Alice är nog den enda som är kvar från A-kullen tror jag, och hon är nu på sitt trettonde år! Oj, vad glatt överrraskad jag blev! Alice-Brallis - Gud så lik mamma Hulda på ålderns höst... Det var som en kopia. Alice var lite stapplig såklart, men fortfarande vid gott mod och sniffade nyfiket runt i gräset och hälsade på gammelmatte med en värdighet som bara en gammal dam kan... De hade gjort en check hos veterinären nyligen och alla värden är bra på Alice, så hon hänger nog med ett tag än, trodde farbror Vetten. Sen gick vi in och fikade medan Daffy och Alice fick vara kvar ute i bilen. Det var en riktigt trevlig eftermiddag som bara flög fram, och snart var det dags för Alice och Daffy med mattar att bege sig hemåt igen. Kunde inte låta bli att tänka på att det kanske var sista gången jag klappade på Alice mjuka päls och kliade henne bakom örat. Men hon har haft ett riktigt bra hundliv hos Nettan och Jonas. Hon kan inte ha haft det bättre.


Även Daffy var sig lik. Lika sprallig och glad som vanligt. Helt galen m.a.o *Hahaha*. Här är några kort som jag tog på damerna:



Snart 13 år gamla "Brallan" med matte Nettan.



Alice är grå om nosen, men ack så söt ännu, och vilken personlighet!



Sällskapsdamen för dagen - Kulla Gulla's Daphne (Daffy).



Daffy var lika sprallig som vanligt. Det var svårt att fånga henne på bild stående stilla en sekund, men jag lyckades till slut :)


---

 
 
Ingen bild

MIA

30 april 2009 07:20

Tack för gott fika och trevlig pratstund. Det var riktigt roligt och kändes som en trevlig överraskning med Alice.

 
Annelie

Annelie

30 april 2009 13:51

Kul med finfrämmande.
åker upp till landet ikväll ses i helgen kanske?

kramar

http://www.tigra.se

 
Frida

Frida

1 maj 2009 21:17

Det är något alldeles speciellt med gråa rottisnosar....Mumma!

http://www.deveritas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Skapa flashcards