Direktlänk till inlägg 6 december 2008

Är det månne förkylningstider?

Av Lotta - 6 december 2008 17:16

---

Känner mig som jag har en annalkande förkylning på G. Ja, jag har ju hört om den ena efter den andra som varit sängliggandes i förkylning/influensa nu. Så när jag var och hjälpte en kompis att måla på eftermiddagen så bjöd hon mig på vitamindryck, ett gott fruktté samt en bit ingefära (färsk) som jag skulle tugga på. Oj, vad starkt det var, men jag tror på att det ska "kännas" lite, då verkar det nog bäst =)


När jag kom hem lagade jag middag till mig själv, men lördag som det är så lyxade jag till det lite. Det blev utskuren biff under täcke av ädelost och bacon, palsternacksgratäng och lätt förvälld broccolli, tillsammans med en fräsh sallad på bladspenat! Några marinerade vitlöksklyftor därtill så - voilà - en superb middag. Nu avnjuter jag en kopp kaffe efter middagen. (Alltmedan Grappa ivrigt dunkar en arbetssko i golvet med ett stadigt grepp om snörena... *Grrr* Ibland behöver man  bara LUGN & RO!)


Funderar på det här som jag läste häromdagen i en bilaga till en kvällstidning, om en asiatisk fisksort som man hade på ett spa och som äter döda hudceller (Hur fräscht låter det? *Öörk*). Hur som helst så hade reportern testat detta. För ett pris av några hundralappar så fick han doppa ner fötterna i vattnet där 200 små fiskar, ivriga som pirayor sög sig girigt fast och mumsade i sig förhårdnaderna... Efteråt så kändes fötterna mjuka som barnfötter, skrev han. Det låter skumt, men kanske en framtida affärsidé..? Kanske jag skulle köpa in några hundra sugfiskar och doppa ner folk i stora kar tillsammans med fiskarna? Om det är någon som man inte gillar så har man bara ett extra kar med ett stim pirayor istället... *Moahahaha*


Nej, nu ska jag ägna mig lite åt Grappa, som övergått från skodängandet till att riva sönder en faktura (hörde det misstänkta ljudet av papper som finstrimlas). SUCK!


Hörs imorrn.


---

 
 
Lin

Lin

7 december 2008 09:55

Skicka Grappa til mig, hon kan få riva sönder mina räkningar... haha... sen när kronofogden koommer kan hon få riva sönder honom med. Hahahahaha

http://www.kraftverket-kennel.com

 
Ingen bild

Lotta

7 december 2008 10:19

Hej Lin!

Jaaa, vilken idé! Grappa kan flytta runt som en levande dokumentförstörare! *Hahaha*

Ha det gott! Kram!!

 
Nordén

Nordén

7 december 2008 11:57

Vilka fina bilder! Önskar jag var lika duktig som du på å fixa med foton -eller rättare; ha lika långt tålamod att lära mig...

Arnbjörn kom och tittade på bilderna han oxå. "Booooompaaaaaa" ropade han och pekade på rottweilerna. Bompa är förstås Compis. När han såg juldekorationerna sa han "waow", förutom på polkagrisen, det tyckte han var en "spinni" (spindel)!

Lycka till med julkortsfotot. Jag väntar oxå på den där solen. Snö fick vi ju...!

Anna

http://www.freewebs.com/annobert

 
Malin

Malin

7 december 2008 14:37

Åh vilka fina bilder i förra inlägget! :D Jag har också hittat grisar nu, inga stora rosa men men... det är ju ändå bara jag som bryr mig om färgen på dom, hi hi.
Hoppas att du klarar dig från förkylning! Min har brutit ut med buller och bång, trots huskurer och piller *morr*
Haha, och ja, Grappa är välkommen hit också för att leka fakturaförstörare! :D
Kram på er och trevlig andra advent!

http://www.rottisivar.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards