Alla inlägg den 30 december 2008

Av Lotta - 30 december 2008 22:43

---


Det är nu bara lite mer än ett dygn kvar av 2008. Och tankarna går automatiskt till hur det varit, året. Tja, vad ska jag säga? Jag vill ju inte ljuga och säga att jag haft ett toppenår, och jag kan inte heller säga att det bara varit skräp... När det kommer till "hundåret" 2008 så måste jag säga att det varit många lyckoögonblick och fina framgångar. De överväger sorgerna. På det personliga planet har det ibland varit sådär och ibland skit. Men nu hoppas jag att jag lägger det bakom mig och kan se framåt på ett positivt 2009 istället. Jag önskar av hela mitt hjärta att alla uppfödda vovvar ska få vara friska och att framgångarna haglar över er/oss =) Och jag önskar mig själv att få vara frisk som en nötkärna och att året ska börja bra, men sen bara bli bättre och bättre, precis som ett årgångsvin! Detsamma önskar jag mina vänner. Och lite rikedom också när jag ändå är i farten. Det skadar aldrig ;)


På sistonde har jag upplevt en massa känslor i kroppen. Mitt humör får den temperamentsfullaste sydeuropé att bli grön av avund... (Typ PMS deluxe!!) Jag tror att det är uttrappningen av medicinen som "demaskerar" mitt känsloliv. På gott och ont. Jag har ju varit känd för att "vara snäll - för snäll", brukar folk beskriva mig. Fast det verkar som detta nu är ett minne blott. Jag är inte dum o elak mot dem som inte förtjänat det, men stubinen är kort i vissa situationer, den saken är solklar. Jag känner mig ibland som en Viking på mjöd spetsad med flugsvamp... Jag har alltid trott på rättvisa och ärlighet. Det är mitt motto. "Öga för öga, tand för tand-principen", ni vet. De som behandlar mig med vänlighet och respekt får samma behandling tillbaks. Och tvärtom... Vi får väl se hur länge det håller i sig, fast "de lärde" tror att det är ett gott tecken ;)



Såhär känner jag mig inför respektlöshet, orättvisor och annat skräp av samma slag... Det hettar till rejält!


Hursomhelst, jag återkommer säkert imorgon efter utflykten med goda vänner. Vi ska ta matsäck med oss, grilla korv och åka pulka. Grappa ska hänga med, men eftersom det blir fler hundar så räcker det med Baba. Fhara har förresten börjat löpa, så henne är det ju ingen idé att ta. De andra får gå på en skogsprommis senare istället, innan fyrverkerierna kör igång. Förhoppningsvis så har jag några bilder att lägga upp här imorrn.


---

Ovido - Quiz & Flashcards