Alla inlägg den 10 december 2008

Av Lotta - 10 december 2008 22:35

---

Idag börjades dagen med ett möte mellan F-kassan, en kommunrepresentant, husläkaren och mig själv. Vi skulle diskutera min framtid. Jag tror att vi kom fram till en lösning som verkar rimlig. Vi får väl se vad framtiden bjuder på, men roligt är det inte att vara "i klorna" på F-kassan, för det är ju inte så att det är direkt lukrativt att vara sjukskriven idag. Och i små "inskränkta" samhällen som detta är det dessutom en styggelse och skam. Så det är inte bara det att man faktiskt inte mår bra och inte förmår att vara arbetsför som alla andra, man knuffas raskt ner från den sociala samhällsstegen och klassas som bottenskrapet, samhällsparasiten. Kanske det inte är så illa menat hos alla människor, men många tänker tyvärr fortfarande så. Sten läggs på börda och självkänslan får sig en knäck... Så snälla Tomten, uppfyll min enda önskan i år, och det är att få bli frisk! För blir jag bara frisk så kan jag få ett jobb, det vet jag.


När jag senare tog in posten så upptäckte jag en räkning från Fortum, och jag snubblade in till datorn för att kolla upp den, för jag trodde nämligen att den var inlag sen tidigare. Allt var dock i sin ordning, MEN på den korta tiden så hade förstås  skatan GRAPPA snott ena handsken som jag i brådskan lämnat på köksbordet. Ett finger var borta såklart... *Grrrr*. Rackarns gnagare! Det var träningshandskarna som jag fick av Chatta förra veckan... De var ju nya! *Buuuäääähhhhää!!!!*


Tack för alla råd angående sömnproblemen! Jag har fått råd både i bloggen och via mail. Det är skönt att läsa att även andra har haft samma problem och vad de gjort åt dem. Vill inte gärna ta något medicinskt preparat då jag är rädd att "fastna" i något vanebildande som jag inte kan bli av med senare, det får bli sista utvägen. Däremot hälsokostpreparaten kan ju kanske vara något att testa...


Nu ska jag snart lägga huvudet på kudden, blunda, slappna av och räkna FÅR!! (*Hahaha*) Ni ska få en rapport om hur det gick imorgon ;)


---

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards