Alla inlägg den 20 december 2008

Av Lotta - 20 december 2008 19:45

---

Jag tycker fleece-filtar är bra till hundarna. Dels är de lätta att tvätta och torktumla, och dels håller de värmen bra och är mjuka att ligga på. Jag brukar köpa ett stort stycke fleece som jag sen syr ihop som ett påslakan och placerar ett gammalt täcke eller så inuti. Det blir jättemysiga och mjukt fluffiga bäddar åt vovvarna. MEN, så har jag ju Grappa då, som älskar att göra små fina "lufthål" över hela tyget. Efter det går hon loss på täckena inuti, och alla vet ju hur det ser ut efter ett tag om man börjar dra ut stoppningen däri..!! Problemet är att få henne att sluta om hon väl börjat, för är det ett hål blir det snart ett till och ett till... så här hittade jag henne i köket idag:

(Observera den skyldiga blicken och att luvan är ett fotomontage ;)



Nu har jag tvättat filtarna i köket och upptäckte massor av hål på det stora svarta sjoket, förstås. Den läckert limegröna filten var bara sorglig att se, den höll knappt ihop, hängandes i trasor. Då kom jag på den geniala idén att laga den stora svarta med tyg från den limegröna. Sagt och gjort, mallar klipptes till och jag nålade runda prickar över hålen på den svarta filten. Tycker det blev ganska bra om jag får säga det själv. Nu ska bara prickarna sys fast, sen är filten som ny igen. Men jag har ingen symaskin, så jag överlämnar det till vännen AK imorrn när hon tittar förbi. Hittade också ett beige kantband som hon får sy fast, sen har hundarna en mysig filt i köket igen, och jag slipper skämmas när det kommer folk =). Så här såg det ut när jag brett ut tygsjoket på golvet i sovrummet;



Det snöar nu. Stora tunga flingor dalar mot marken. Undrar om vi får en vit jul trots allt?


---

Ovido - Quiz & Flashcards