Alla inlägg den 2 december 2008

Av Lotta - 2 december 2008 11:13

---


Stora, tunga flingor faller utanför fönstret där jag sitter. På morgonpromenaden fick hundarna fnatt och for runt i snön som galningar. Marie tog först med Fhara på en långpromenad tillsammans med Ludde. Under tiden fixade jag med dem härhemma, sen gick vi tillsammans ut i skogen med Grappa och Ludde. Tusen tack för hjälpen och sällskapet, Marie =)!


Med Grappa passade jag på att fortsätta med apporteringsövningarna medan Cragge och Våris var ute på gården och Fhara var på promenad med Marie och Ludde. Jag märker att jag kan ställa krav på Grappa utan att hon tycker att jag är läskig och säger tack o adjö. Apportern blir inte mindre trevlig för att jag säger att hon är tvungen att hålla den still i munnen. Det där är ju en balansgång, för jag har haft hundar som alls inte köper läget när kravställan kommer in i bilden, just när det gäller apportering. Då får man ta andra vägar istället. Men denna metod går så mycket fortare om man har en hund som Grappa, som köper den rakt av.  Hon tycker att apportbocken är sjukt skojig, och ögonen blir stora och runda av förväntan bara hon ser den...


På torsdag ska vi försöka oss på Årets Julkort! Vi får väl se hur det går. Väder och vind ska stämma också, men blir det inte för varmt så är det ju vitt på marken i alla fall.  Senare på kvällen på torsdag blir det Lussefika på klubben, det får vi inte glömma.


Nu ska jag åka o handla, sen ska jag hjälpa en kompis med att sätta upp en tapetbit.


Hörs!


---


Skapa flashcards