Direktlänk till inlägg 5 december 2008

Mera snö...

Av Lotta - 5 december 2008 21:49

---

Äsch... Ändrade planer idag också. Snön föll oavbrutet på förmiddagen, ibland mer och ibland mindre, så det var ju ingen idé att försöka arrangera något gruppfoto på hundarna idag heller. Så nu hoppas vi på SÖNDAG istället. SMHI får allt hålla vad dom lovat nu, för löftet är sol!


Hursomhelst så behövs det ju tränas fast det är dåligt väder, så vi träffades ändå, jag, AK & Chatta. Jag hade ju kameran med mig så jag passade på att fota Grappa lite. Bl.a den här mysiga bilden blev det, när hon kom emot mig i full fart och hoppade över snövallen:



Sen tränade jag mestadels fritt följ med henne, men kände att det inte riktigt funkade som det skulle idag. Mitt tålamod var kort och det är ju inte rättvist mot hunden som faktiskt gör så gott den kan i alla lägen. Därför struntade jag ganska snart i träningen och bara lät henne busa runt i snön. Vi plockade fram GRISEN och den är ju ashäftig:












Vad söt hon är med sin gris!!


Hagbard och Chatta tränade också fritt följ. Han har verkligen superfin kontakt den "lille" pojken. Han vill, vill och vill... Och Chatta är väldigt duktig och flitig med honom, så till våren har vi nog pojken ute på tävlingsarenorna ;o). Här har vi dom:



Då vi tränat ett tag och snöandet bara tilltog så åkte vi hem till mig och fikade istället. AK hade köpt med sig jättegoda saffransbullar och med en kopp kaffe, en saffransbulle och lite välbehövligt skvaller så kände vi oss stärkta igen =)



Den här dagens blogginlägg får avslutas med en stilstudie av Guldgossen Hagbard:



Och nu blir det att sjunka ner i soffan och glo på TV lite, såhär på lördagskvällen.


---

 
 
Ingen bild

Chatta

5 december 2008 23:14

Schyssta bilder!!!!
Men nog är det väl fortfarande fredag kväll? (ha ha).
Tack igen för "gött" fika och trevligt sällskap.

Kram

 
Ingen bild

Lotta

6 december 2008 10:32

Okey då, Chatta, fredag kväll... ;-)
Tack själv!

Ses / Kram

 
Madelene

Madelene

6 december 2008 12:18

Bilden på Grappa hoppandes över snövallen var ju helt underbar! :) Klipp in de andra hundarna på samma vis så har du ju julkortet! ;) Kram

http://maddy81.blogg.se

 
Ingen bild

Lotta

6 december 2008 12:31

Ja, det är ju en möjlighet, Madde... Att klippa in dem då i så fall, för att få dem att hoppa över snövallen alla 4 SAMTIDIGT tror jag nog blir en svårare nöt att knäcka. För att inte tala om mig då, som sitter på andra sidan som fotograf... *Heh*! Skulle tro att jag ligger platt som ett frimärke mot marken efter den attacken. Eller vad tror ni..??!? =D


Vi ses! Kram!

 
Madelene

Madelene

7 december 2008 22:53

Hehe, fick en bild framför mig av en hop hundar som hoppar över en snövall och en snödränkt Lotta med kameran i högsta hugg i mitten på bilden! *SKRATT* Nä, det är nog bäst att du låter de hoppar en och en och sen klipper ihop det lite snyggt sådär! Men jag skulle kunna tänka mig att stå brevid och ta bilden....hihi!

http://maddy81.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards