Direktlänk till inlägg 9 december 2007

En nedstämd och orolig 2:a advent

Av Lotta - 9 december 2007 14:51


Imorse vid den numera dagliga rapporten från Falu Djursjukhus var det som alla andra dagar, d.v.s sämre... (*tår som trillar*) Från att i förrgår varit på 51 i blodvärde låg hon nu på 31. 10 enheter lägre än igår. Idag har hon fått blod, för nu går det inte längre... Nu måste hon börja svara på behandligen inom de närmsta dagarna. Hennes kropp måste börja producera egna röda blodkroppar annars ser det svart ut - nattsvart! FAAAN OCKSÅ...!!! Jag är både ledsen, orolig och arg på samma gång. Samtidigt som jag också känner mig skyldig - borde jag inte ha sett något tecken tidigare? Kunde jag inte ha förhindrat det här? I alla fall är hon fortfarande relativt pigg och glad, men flåsig. Det säger ju sig självt då blodet inte syresätts som det ska nu. Min lilla Duracellkanin... Glada, spralliga Kaiza-flickan. Jag tycker ju så mycket om henne och hon får bara inte ryckas bort än... Hon är ju så ung.


Jag går som en zombie med en känsla av obehag inom mig hela tiden. Måtte hon bara ha fått en "startkick" av blodet hon fick idag så att hon börjar svara på medicineringen. Måtte detta gå vägen...


Tack gode Gud för er som har hundar som är blodgivare. Utan er hade det redan varit nattsvart...



 
 
Karin

Karin

9 december 2007 15:25

Men fy så tråkigt att läsa... Förstår att det är en orolig väntan.
Jag ska hålla alla tummar jag kan att Kaiza kan bättra på sig snarast.

http://www.bengalning.net

 
Ingen bild

Zandra och Tippen

9 december 2007 16:51

Å Lotta va ledsen jag blir att läsa om lilla kaiza,satt och varmde mig med dessa undrebart härliga bilden och kommentarer om deras barn, hade varit kul att vara med, men det kommer ju säkert fler träffar.Men så backade jag tillbaka och får läsa om kaiza,den otroliga värmen blev till kall is i kroppen! Tänker på dig lotta i denna svåra tid och håller både tummar och tassar på att hon ska återhämta sig. Kram från oss!
(Vi får prata mer om bla deras valpar när allt lagt sig.)

 
Anki o Bono

Anki o Bono

9 december 2007 17:02

Nej fy fan, rent ut sagt. Jag är så ledsen för det här, vi tänker på er och håller allat vi kan på att hon blir bra nu. Stor kram Lotta

http://www.bonobriard.se

 
Ingen bild

Soffie

9 december 2007 17:20

MEN...ska det inte vända snart....pappa hund å jag tänker på er HELA TIDEN!!!

 
Francisca

Francisca

9 december 2007 18:04

Fy vad trisst med Kaiza. Jag håller tummarna oxå. Tänker massor på er och hoppas du snart får veta hur det ser ut.

kram

http://www.tindrabus.se

 
Annelie

Annelie

9 december 2007 18:35

Nää det är inte sant. Det ska ju vända nu. Hoppas innerligt på BRA nyheter nästa gång du uppdaterar bloggen.

kramar

http://www.tigra.se

 
Katarina

Katarina

9 december 2007 21:17

Fy vad tråkigt Lotta! Jag hoppas verkligen att det ordnar sig, vet ju av erfarenhet att just ovissheten är värst. Sänder dig många varma kramar till tröst.
//Katarina

http://www.goblinwalley.se

 
Ingen bild

Karolin

9 december 2007 21:54

MEN NEJ vad är det jag läser!!? Vi blir så ledsna o du ska veta att vi tänker på er o hoppas att allt ska ordna sig!!!
Många kramar från oss till er!
Karolin, Martin o Kaizas dotter Hedda

 
Ingen bild

Uffe o Heidi

9 december 2007 22:45

Åh... så tråkigt med Kaiza. Vi tänker på dig och önskar bättring för er!

 
Malin

Malin

10 december 2007 00:22

Åh så ledsen jag blir när jag läser bloggen idag. Hoppas att det vänder snart! Håller tummarna stenhårt!
Kram

http://www.rottisivar.com

 
Ullis

Ullis

10 december 2007 01:57

Men hjälp, jag har ju varit borta sedan i onsdags i princip och det var inga roliga nyheter direkt när jag nu kommit hem igen!
Håller tummarna för Kaiza så mycket jag bara kan, hon är en mycket speciell liten donna som förtjänar ett långt liv!
Stora kramar till dig och många tankar till mamma hund!

http://www.teamrottweiler.se

 
Lin

Lin

10 december 2007 09:11

Hei, nå håper jeg virkelig det kommer gode nyheter i dag, at hun er på bedringens vei og får komme hjem til matte med flokk.
Kram Lin og Kraftverkerne

http://www.kraftverket-kennel.com

 
Emelie

Emelie

10 december 2007 13:41

Hej Lotta. Jätte tråkigt med Kaiza. Har varit in här flera ggr om dagen senaste tiden och kollat hur det går. Håller tummarna.

http://www.123minsida.se/gastor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards