Alla inlägg den 12 december 2007

Av Lotta - 12 december 2007 16:07

Det var med hjärtat i halsgropen som jag svarade på veterinärens telefonsamtal idag. Men hon kunde meddela att det var första dagen som man sett ett positivt tecken. Hon har inte gått ner mer i Hb-värdet, men inte gått upp heller i.o.f.s Dock är detta positivt för medicinen verkar bita nu. Åhhhh, vad lättad jag blev... Hade hon varit här hade hon blivt tvångskramad :) Det hjälpte med era tummar, kära bloggläsare. Men än är inte faran helt avblåst, förstås, så vi fortsätter väl hålla tummarna och hoppas.


Idag har det varit en ovanligt vacker vinterdag. -10 grader, kallt och klart i luften. Snön gnistrade på träden mot vinterhimlen. Nog är vintern vacker allt, men jag vill helst ha sommar året runt. Det är bökigt med alla dessa kläder som ska på och av, isiga bilrutor och stelfrusna fingrar. Jag har varit hundvakt åt Hobbe, Busa och Lex idag på e.m, och jag släppte in dem på min gård efter rastingen så de fick busa med Grappa. Oj, vad det raceades runt. Busa ville mest in, men Hobbe och Lex var riktigt spralliga. Grappa har någon slags skräckblandad förtjusning till Lex, hon är lite rädd men han är samtidigt väldigt spännande. Lex ville bli jagad och då var Grappa genast med på noterna :). Hobbe stod med ett däck som han hittat och gjorde lekinviter till mig. Ja, det är en härlig samling jag har omkring mig.


Ikväll ska jag till klubben på budget-möte. Det är det tråkigaste mötet på hela året, men tyvärr nödvändigt...

Ovido - Quiz & Flashcards