Direktlänk till inlägg 8 december 2007

Inte idag heller :(

Av Lotta - 8 december 2007 15:18

Kaiza fick inte komma hem idag heller. Blodvärdet har sjunkit ytterligare, så nu ligger hon i riskzonen till att få blodtranfusion... Veterinären som ringde idag sa att hon fått ändra strategi igen. Nu får man behandla som att det är Autoimmun hemolytisk anemi det gäller. Det var ju bara det att övriga prover inte stämde överens med hur det normalt ser ut när det är AIHA, därför togs kortisonet bort när man istället trodde att det var tarmen. Kortison har en tendens att försköra slemhinnan i mage och tarm så därför ville man inte ge mer. Men eftersom hon nu är ännu sämre än igår så får hon kortison igen. Visar det sig att hon nu även blir sämre i sitt allmäntillstånd blir det också blodtransfusion. Dock skulle veterinären ringa mig om det blir förändringar.


Usch vad ledsen jag är. Stackars Kaiza. :(


Idag har jag inte orkat göra annat än jobba undan det som jag absolut fick lov till att göra. Och rastat jyckarna. Jag vill att Kaiza ska få bli frisk nu, och få komma hem så vi får fortsätta i gamla hjulspår igen...


Jag återkommer.

 
 
Ingen bild

Madelene & Melker

8 december 2007 20:52

Stackars Kaiza! Hoppas det blir bättre snart! Vi tänker på er iaf! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards