Direktlänk till inlägg 17 december 2008

Årssummeringen är gjord

Av Lotta - 17 december 2008 22:31

---

Jag brukar försöka summera årets händelser i kenneln varje år den här tiden. Ibland får jag iväg ett nyhetsbrev till valpköparna, ibland inte. Den här gången gick det iväg. Minns faktiskt inte om jag lyckades få iväg något förra året, men jag tror inte det?! Tror att jag bara påbörjade ett som sen fick ligga oavslutat. Det hände ju en del tråkigheter i slutet av förra året, och senare har det ju inte varit tip-top på det personliga planet heller... Som jag skrev i brevet så har jag inte haft några valpar det här året, och det har faktiskt varit skönt. Jag har ägnat tiden åt mina egna hundar och åt att försöka ro "ungdomarna" iland från 2007 års valpkullar; H- & I-kullen. Det krävs en del att ordna tester och träffar, men det är samtidigt roligt och det är så det ska vara. Jag hoppas att ni alla nu kan öppna pdf-filen som ligger i era mailboxar. Sen är det bara att skriva ut och läsa :). Om någon inte har fått filen så kontakta mig och jag skickar den bums!


Förutom tillverkningen av nyhetsbrevet har jag apporteringstränat med Grappa idag. Nu kan hon grejen med att sitta still och hålla fast, MEN att göra två saker samtidigt, d.v.s hålla fast och , det blir svårare... Så fort hon ska resa sig så spottar hon ut. Det blir liksom för mycket. Så jag knäppte helt sonika på kopplet så att jag kunde hjälpa henne, samtidigt som jag höll en hand under hakan. Till slut tror jag hon själv var stolt över att hon KUNDE!! =D


Till helgen hoppas jag att Chatta kommer så vi kan träna. Det är alltid roligare att träna tillsammans med någon än att harva själv. Vi får se hur mycket snö det ligger kvar då för idag har det töat som sjutton med plusgrader och duggregn. Snön ska väl går bort till jul förstås, den enda tid på året som jag tycker att det är ok med ett vitt täcke. Sen kan man ju istället få en snödump i maj eller så... Suck, vilken galen värld vi lever i. Men går snön bort så kan vi i alla fall spåra överallt, det är bra! Om jag får främmande i helgen så måste jag bjuda på nåt gott till fikat. Chatta tipsade nämligen om en macka som lät så himla mumsig; butiksbakad, pinfärsk ciabatta med salami och brieost... Mmm. Det blir en höjdare tror jag. Sitter för det mesta och googlar recept nu, som alltid när jag är luspank. Drömmer om allt gott jag ska laga när jag får in en skvätt på kontot igen. *Hahaha*


Nu blir det nanna kudden. Godnatt kära bloggläsare. Vi hörs säkert imorrn eller så.


---

 
 
Ingen bild

Elin Leo

18 december 2008 10:36

Hej Lotta!
Ja, här i Blge är det rena isgatorna nu. Nyss var det ju jättefint. Så himla typiskt.

Jag och Ville kommer nog till Floda på julaftons kväll /natt.. Så någon gång efter det borde vi ju försöka julfika!?

Om man är nyfiken på din årssummering och inte är Kullagullare då? Utan bara ett "fan"? Får man läsa då!? ;)

Kram Elin & vov & mjauer.

 
Ingen bild

Lotta

18 december 2008 11:03

Självklart Elin. Jag har skickat filen till dig, så den bör ligga i din mailbox nu!

Ses i juldagarna. Ska bli skoj att träffa Ville!

Kram vännen!

 
Malin

Malin

18 december 2008 12:21

Åh, vilken fin årssummering du gjort!! :D Har printat ut den och ska ta med den till jobbet för att läsa :)
Kram kram

http://www.rottisivar.com

 
Annelie

Annelie

18 december 2008 17:37

åå du förgyllde min annars katastrofala vecka med lite trevlig läsning. Till nästa julbrev så ska förhoppningsvis Panthern skaffat sig några rader också ;)

TACK för det jobb du lägger ned!

kramar

ps. läste ditt andra inlägg om magkänsla. och Ja din magkänsla är något utöver det vanliga tror jag (tänker på Engla och Tigra)!! så lita på den!! ds

http://www.tigra.se

 
Carolin

Carolin

19 december 2008 11:54

Hej Lotta! Jag är en flitig läsare av din blogg, det är så kul med aktiva uppfödare!

Jag vill gärna läsa din summering, om jag får förståss!?! ( carolin.from@hotmail.com )

Önskar en god jul och ett gott nytt år!!
// Carolin, Arrac o Dizni

http://www.arrdiz.se

 
Ingen bild

Lotta

19 december 2008 12:52

Visst får du det, Carolin! Jag skickar filen ;)

Ha en God Jul du oxå!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards