Direktlänk till inlägg 3 november 2008

Bloggen 1 år!

Av Lotta - 3 november 2008 22:10

---

 

Idag så fyller min blogg 1 år. Det var den 3/11 2007 som den skapades. Utav 25 255 bloggar, så ligger Lottas-Mest-Hund-Blogg idag på 33:e plats av de populäraste bloggarna! Intressant... Vad är det jag skriver som är av sådant intresse för folk? Jag som tycker att mitt liv är ganska händelselöst och fattigt. Men kanske det är så att just det vanliga livet faktiskt är ganska skönt att läsa om i alla fall. Överallt i dagens mediesamhälle blir vi matade med den ena historien otroligare än den andra. Ganska drygt egentligen... Det är nog därför ett vanligt liv kan te sig ganska prestationsbefriande att läsa om. Jag tycker själv att det är ganska skönt att sätta sig här och skriva och blir glad när jag ser att folk är in och läser och lägger en kommentar då och då.


Ganska mycket har hänt i mitt liv egentligen under året som gått. Och tungt har det varit ibland, mycket tungt. Men nu ser jag hoppfullt fram emot ljusare tider. Även i ordens rätta bemärkelse trots att det känns väääldigt långt dit (till våren menar jag). Jag ska försöka få råd att införskaffa en skoteroverall och ett par riktigt varma vinterstövlar bara, så ska nog vintern passera relativt obemärkt. Mina vinterkängor som jag har är tyvärr lappade och lagade för sista gången med silvertejp... De håller inte ihop längre. Silvertejp, förresten, är ju världens bästa uppfinning. Snacka om användbar till vitt skilda saker... Jag använder den till i princip allt som ska lagas, klistras eller lappas. Så med en rulle silvertejp kommer man långt!


Den här veckan ska ägnas till lite praktiska saker som måste utföras. Sen hoppas jag att plusgraderna håller i sig, så Gunnar F & Gaia kan åka och tävla i helgen. Det är i så fall sista tävlingen i elitsök som Gunnar gör för i år. Jag kommer att sitta och hålla mina tummar krampaktigt, var så säkra :o) Sen ska jag börja planera så smått för träffen den 22:a november. Vi är en handfull som kommer att träffas om vädret är okay. Är det inga fler som vill hänga på?? Själv är jag så otroligt träningssugen nu efter "kicken" i helgen. Både Grappa och jag är på G!


Nu ska jag gå och lägga mig och läsa en stund innan det är dags att "kox in ti benkammarn". Godnatt o sov gott!


---

 
 
AnnKristin

AnnKristin

3 november 2008 23:30

GRATTIS!!! Det är som du skriver skönt att läsa att det finns "vanliga" människor som inte behöver föreställa sig
Kram

http://www.anziehends.se

 
Malin

Malin

4 november 2008 00:38

Ja, visst är det skönt att läsa om vardagen och inte om hysteriska historier hela tiden! (Iofs läser jag inga sådana bloggar över huvudtaget, men ändå :p)
Silvertejp, ja, det är fina grejer det! :p Använder det också flitigt, både hemma och på jobbet! Har räddat mig hur många situationer vill jag lova!
Åååh, ska Gunnar och Gaia tävla i helgen!! Vi kommer också hålla tummarna tills vi inte har något blod kvar i fingrarna!
Vi ses den 22a, ska bli superskoj! :D
Kram och god natt!

http://www.rottisivar.com

 
Maja

Maja

4 november 2008 11:22

Läste om hunden som försvann.. huja! Vilken underbar känsla att ni fann henne igen! Läste även om att du fått telefonnummret till en man som berättade var hon var... Låter precis som det är "mannen i norr" (Luleå) som hjälpt er? Har också fått hjälp av honom i vissa saker.

http://www.nogg.se/rexan

 
Annelie

Annelie

4 november 2008 15:27

även om vi inte kommenterar varje dag så följer vi din blogg dagligen. Roligt att höra vad ni har för er och samtidigt dina intressanta funderingar.
kram

http://www.tigra.se

 
Carolin

Carolin

4 november 2008 15:29

Hej Lotta!
Jag läser ofta din blogg! Dels för att du hittar på så mycket roligt med dina hundar, dels för att vi är "ras-fränder"!
kika gärna in på vår sida!

// Carolin, Arrac o Dizni

http://www.arrdiz.se

 
Ingen bild

jannicke

5 november 2008 16:41

Hej Lotta!
Grattis !!! Det är mysigt och avkopplande att läsa din blogg...många skratt blir det också.
Roligt att läsa om dina hundar och allt kul ni hittar på. Fortsätt att skriva så lovar jag att läsa
Kramis från Jannicke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards