Alla inlägg den 27 november 2008

Av Lotta - 27 november 2008 20:39

---

Imorse när jag steg upp så var det varma vindar, plusgrader och ishalka ute. Marie dök upp vid halvnio-tiden med Ludde och tog med Fhara på en långpromenad. Fhara hade skött sig exemplariskt på promenaden och går jättebra ihop med Ludde. Efter promenaden så tog vi en fika, jag och Marie, och snackade lite. Tanken är att hon ibland ska ta med sig Fhara när hon ändå är ute och går och på så sätt kunna avlasta mig lite. Det känns toppenbra =). Jag är nog lite väl kontrollerande ibland, men Marie påminner mig då och då om att släppa kontrollen av mina hundar. "Jag kan säga till själv" säger hon... Okey då. Jag VET att jag är så här, men det är så svårt att släppa taget. Nu när Marie har "torrövat" med Fhara några gånger, först med mig ute på promenad, sen själv och nu själv med både Fhara och Ludde (flatpojke på 2 år), så känns det tryggare och mera avslappnat att lämna över ansvaret till henne. Jag vet att hon fixar det nu!


Senare vid lunch så kom mina föräldrar hit på kaffe och tårta och gratulerade mig. Det är ju så att jag blev ett år äldre idag... Fast åren räknar jag inte mer. Jag blev ett år visare helt enkelt =). Mina snälla föräldrar hade köpt mig ett par nya, snygga vinterkängor som ska tåla ner till -32°! Så nu behöver jag inte frysa i vinter!!! Tusen, tusen tack, mamma och pappa! De här kängorna (inköpta på Stadium) var det:



Vid fyratiden skyndade jag ner till klubben för att träffa Chatta och A-K för lite träning. Men det blev inte så mycket, för planen var fläckvis såphal med vattentäckta isfläckar här och där. Man gick på stela ben och spände sig för att inte halka omkull. Det är bara jobbigt. Grappa gjorde dock några riktigt fina bakdelsvridningar i dubbel helomvändning till vänster. Och positionen känns riktigt säker där hon går. Hur som helst så for vi hem till mig istället, öppnade födelsedagspresenter, drack kaffe och åt prinsesstårta. Av A-K, Micke och Maria fick jag en supersnygg, mjuk och skön fleecemorgonrock som jag ska sitta och mysa framför TV:n i! Maria (som kommit med idén) vet vad frusna "kennelmammor" behöver för att känna livskvalité ;o). Och doftljus (som jag älskar) fick jag också. Chatta grattade med choklad som jag nu ätit upp och känner mig därmed både mätt och lätt illamående. Brorsan och brorson Viggo dök också upp med en present, världens finaste prydnadstomte! Tack till alla mina vänner som kommit ihåg mig, med telefonsamtal, mail och sms, och som tagit en fika med mig härhemma. Det här fina kortet var bifogat i ett mail från Annelie, Tigra och Panthera (tack =);



Nu ska vi kolla TV, hundarna och jag!


Hörs, govänner!


---

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards