Direktlänk till inlägg 17 december 2007

Måndagsrapport - En vecka kvar till Jul

Av Lotta - 17 december 2007 14:23

Till min stora lycka så meddelade idag veterinären att Kaizas Hb ytterligare gått upp 5 enheter och nu ligger på 45! Hon sa också att de nästintill uteslutit autoimmun hemolytisk anemi som orsak, men fortfarande inte alls visste vad det kunde röra sig om istället. Fler prover är inskickade till SLU för analys. Kaiza är ju fortfarande i ett kritiskt läge, blek i slemhinnorna p.g.a blodbristen men dock väldigt pigg igen. Veterinären berättade att hon har en liten dinousarie som leksak som tydligen är jätteviktig just nu :)

Det är min Kaiza det... Om allt fortsätter så här och hon stabilt går upp så får hon komma hem på permission över jul! Åhhh, jag hoppas, hoppas att det blir så. Sen ska hon dit igen när hon är bättre och man ska gå ner med en kamera i magen och kolla hur det ser ut. Vidare blir det blodprovstagning varannan dag till en början. Sen får man se hur det utvecklas...


Ja, det spelar ingen roll hur krångligt det blir, bara hon blir frisk igen. Tänk att en hund faktiskt tar lika stor plats i ens hjärta som en människa. De är ju min familj, dessa ludna svarta-bruna varelser.



 
 
Ingen bild

yvonne

17 december 2007 15:39

Yippie!
Fortsätter hålla tummarna så det knakar. Kaiza verkar vara en riktig kämpe.

 
Kerstin

Kerstin

17 december 2007 15:40

Å vad glad jag blir för din skull.
Kan det vara sviter efter valpningen, livmodern som inte är återställd än.??

En bekant till mig hade så efter sin förlossning, hon fick sämre och sämre blodvärden utan att man förstod varför. Så upptäcktes det att hon läckte lite, lite hela tiden utan att det syntes - kanske kan vara samma på hund också.

Hursomhelst - jag är jätteglad för eran skull, håller tummarna att det löser sig, att hon blir frisk igen.

Kramen - synd att vi bor så långt från varandra.

Kerstin

http://sjolundas.com

 
Ingen bild

Linda H

17 december 2007 18:02

Hej Lotta, Hoppas att Kaiza fortsätter krya på sig. Håller alla tummar !! Tänker på Er. Kram L

 
Ingen bild

KE

17 december 2007 18:20

Om du visste vad jag har ont i tummarna.
Men jag tror det hjälper.

 
Ingen bild

Jannicke

17 december 2007 19:28

Härligt nu är det säkert på rätt väg ska du se....vi fortsätter hålla tummarna!
jannicke,Micke och Strega

 
Frida

Frida

17 december 2007 20:25

Vi hejar på dig, Kaiza!!!!! Kämpa på nu så får du snart komma hem...

Kram Frida

http://www.deveritas.se

 
Annelie

Annelie

17 december 2007 22:00

vi glädjs med varenda positiva rapport vi får läsa.
kramar

http://www.tigra.se

 
Rachael

Rachael

17 december 2007 22:03

Dreams really do come true....SSSSOOOOOOOOO happy for yerz.....HURRAH!!!!!! :) :)
Keep going, Kaiza gurl!!!!! Still a riddle why she´s so poorly but a riddle that´s getting somewhat better, day for day....Still in my thoughts and we´re crossing everything that can cross (or not..as the case maybe!! haha).....And..yes..amazing how you can feel so deeply and passionately for animals, isn´t it? Not suprising really when they are so loyal and loving...devoted and affectionate..Best friends ANY person can have....Animals!!!!!! WE LIVE FOR THEM....AND WITH THEM.....love, Rach xxx

http://www.myspace.com/katzkrazy

 
Ingen bild

Lin

18 december 2007 00:51

Et lite gledeshyl sendes til deg Lotta. Nå går det rett vei.Men vi holder tummarna et par dar til for säkerhets skull:-)Kramen

 
Ingen bild

Lina.

18 december 2007 12:50

Hej! Vi råkade på din blogg när vi sökte efter ledtrådar till vår hunds motsägande provresultat. Det du beskriver stämmer väl överens med vår situation. Vi skulle bli hemskt tacksamma om vi kunde få lite mer information om tex. det preparat som du blev rekommenderad av Linda Heske och det skulle även vara mycket intressant att komma i kontakt med den veterinär som behandlar din hund idag eftersom vår veterinär är villrådig och läget försämras varje dag! Tacksam för snabbt svar.
Mvh. Lina och P-O Romell.

lina.lundholm@rixmail.se

 
Ingen bild

Zandra och Tippen

18 december 2007 15:17

Gud va skönt,vi håller tummarna för att hon får komma hem igen till jul, inget är väl mysigare än en ro i knät till Kalle Anka och en mugg med glugg, kämpa på nu lilla Kaiza.

 
Ingen bild

Madelene

18 december 2007 15:30

Gud vad skönt att det bättrar sig! :oD
Ha en riktigt God Jul om inte vi ses nått innan! KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards