Direktlänk till inlägg 15 december 2007

Ingen förändring

Av Lotta - 15 december 2007 01:52

Sitter här igen på nattkröken och kan inte riktigt förmå mig att slappna av och gå och lägga mig. Klockan blir alltsom oftast två på nätterna numera... Eller ännu mer. Sen vaknar jag då och då och får ingen sammanhängande god nattsömn. Det har bara varit lite för mycket på sistone. Oron har gett sig tillkänna i återkommande magbesvär. Jag brukar vakna någongång vid fyra-fem tiden på morgonen med halsbränna och fruktansvärda magkramper som varar i ca en timme. Ibland får jag t.o.m gå och kräkas. Jag försöker undvika stark mat, dryck och diverse sötsaker som jag vet späder på besvären, men ändå håller det sig envist kvar. Jag får nog snart fixa en tid hos doktorn. Vem vet, de kanske har någon mirakelkur att skriva ut..??


Idag har varit en underbart kall och vacker vinterdag. Termometern visade på -16 grader i morse. Ett tag trodde jag inte att det skulle bli mildare alls under dagen och därmed också att den planerade sökträning skulle ställas in, men vi var tre tappra som körde ändå. Det gick ganska bra, men var nästan ingen vind alls. Det får man naturligtvis ta med i beräkningen, då unga hundar har inte den koncentration och erfarenhet som krävs för dylika förhållanden. Grappa är dock en pärla på det mesta. Mitt under ett sökslag för Axxa, när jag ligger bekvämt under en gran, så ringer telefonen. Jag har den ju på och med mig dygnet runt nu om de vill få tag i mig från Falu Djursjukhus.


Det var Falun och "min" veterinär Lena som ringde och meddelade att läget fortfarande såg relativt oförändrat ut. Efter gårdagens blodgiva var hon visserligen piggare, men hade inte gått upp i Hb så mycket som man trodde. 45 låg hon på. Efter förra blodgivan gick hon upp 30 enheter, och nu endast 12... Jag i min tur gav några tips som jag fick av veterinär Linda Heske igår (tusen, tusen tack för att du ringde, Linda!!!) som vet. tacksamt tog emot. Allt är välkommet nu. Och jag var tvungen att säga det som jag helst ville slippa säga, att jag inte vill att hon ska behöva lida och att veterinärerna måste säga till när det är dags... Det lovade hon att göra. (*Usch, tårarna rinner på mig när jag skriver det här..*) Jag hoppas fortfarande innerligt att vi slipper det samtalet. Men hopplösheten smyger sig allt tätare inpå...



 
 
Ingen bild

Elisabeth

15 december 2007 08:40

Jag lider med dig. När min mage är kass, så hjälper "Inside" som finns receptfritt apoteket även om jag har svinont i magen. Kan vara ett tips, om du inte prövar det innan.
Hoppas hoppas hoppas att Kaiza snart blir bättre.

 
Lovisa & Deminas Yunie

Lovisa & Deminas Yunie

15 december 2007 10:32

Hej Lotta! Har läst om Kajsa nu i några dagar och jag hoppas att hon blir frisk och kry snart så att hon får komma hem till sin matte och sin kennelkompisar. Tänker på er och håller alla tummar och tassar att allt kommer gå bra för stackars Kajsa.
Vänliga hälsningar Lovisa & Deminas Yunie

http://www.freewebs.com/deminasyunie

 
Camilla

Camilla

15 december 2007 12:16

Jag läser din blogg varje dag för att se hur det går för Kaiza. Jag håller tummarna så hårt jag kan och jag lider verkligen med dig. Måste vara fruktansvärt att bara gå och vänta och inte veta vad man ska göra för att få sin älskade hund att må bra igen. Jag fortsätter att hålla tummarna för att det ska bli ett lyckligt slut.

Hälsningar Camilla med Deminas Karma

http://www.freewebs.com/karmaochzera

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards