Direktlänk till inlägg 13 april 2008

HURRA!! En massa glada nyheter!

Av Lotta - 13 april 2008 14:40

Först ut i denna Glada-Nyhets-helg var Maria Hammarberg som skickade ett sms om att hon varit på MT med Paxx (a.k.a ADIUS Paxx for Kullagulla). Paxx blev godkänd på 462 poäng, och erhöll därmed titeln KORAD. GRATTIS Maria (och även grattis till kennel ADIUS och till mig själv som delägare)!!!


Nästa sms kom från Malin med Greta. Malin hade tävlat appellklass spår inofficiellt, Strängnäs BK's klubbmästerskap, och det gick superbra. Trots att de avstod framförgåendet så skrapade de ihop hela 272,5 poäng! Snyggt jobbat Malin. Jag blev såklart jätteglad. Men inte nog med det. Hemlighetsfulla Malin hade en grej till på gång ;). Idag kom sms nummer 2, där hon skrev att de nu även deltagit i en appelltävling officiellt i Motala, blivit uppflyttade på 266,75 poäng och 3:a totalt! Jag är en mycket stolt uppfödare idag ;). Min G-kull har mycket trevliga resultat redan, inte ens 3 år fyllda ännu. Alla utom en har varit ute och tävlat med toppenresultat. Så jag kan bara konstatera att kombinationen Carla (KG's Daga) x Ipho (Bankrott's Dr Feelgood) var en hit!!


Sen har vi äntligen fått till ett datum för F-kullens korning. Den 11 maj går den av stapeln. Det ska bli spännande att se hur de utvecklats, mina F-artdårar... G-kullen får dock vänta till i höst. De har ju tiden för sig.


Nu ska jag dammsuga, och sen ut och gå med jyckarna en sväng. Jag återkommer...

 
 
Annelie

Annelie

13 april 2008 16:06

Grattis till alla fina resultat. Vilken härliga söndag!

http://www.tigra.se

 
AnnKristin

AnnKristin

13 april 2008 21:08

GRATTIS!!!
Det är ju det jag har sagt tusen gånger, du är en sjusärdeles duktig hundmänniska.
Klart som tusan att du som uppfödare åstadkommer underverk jag blir tokglad för din skull !!
Kram
AnnKristin

http://www.anziehends.se

 
Ullis

Ullis

13 april 2008 23:32

Kanonkul med så fina resultat, måste kännas toppen som uppfödare! =)
Och roligt såklart med Paxx MT också, delägarskap är ju inte heller fy skam. ;)
Ska bli skoj att läsa om era bravader igen, tänkte nästan maila och efterlysa nya inlägg i bloggen men nu känns allt bra igen hahaha!
Kram kram från mig och mupparna! ;)

http://www.teamrottweiler.se

 
Malin

Malin

14 april 2008 00:13

Tack för grattiset Lotta! Du ska veta att dete värmer.
Vill även passa på att tacka dig alla varmast för denna lilla underbara Turbohund! :D Och tack för du trott på oss hela tiden men låtit det ta den tid det tog för Greta och mig att komma till start!
Nu ska vi köra så det ryker och lägretävlingar till hösten är redan utsedda ;o)

Grattis även till Paxx korning!

Stora kramen från Malin med Greta (& Ivar)

http://www.rottisivar.com

 
ADIUSarna

ADIUSarna

14 april 2008 23:01

Ett RUNGANDE GRATTIS till Dig Lotta!!

De där G-barnen är ena riktiga godingar!! Vi är verkligen imponerade av dom och önskar hundar & ägare fortsatt LYCKA TILL med kommande äventyr på bruksbanorna!

Och naturligtvis är även vi STOLTA & GLADA över Paxx fina korningsresultat!!
SÅÅÅ duktig han var!
Även "brollan" Pim-Pim blev godkänd vid samma MT.

Vi hörs på luren Lotta och må så gott!

Kramelikramen från oss på ADIUS

http://www.adius.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards