Direktlänk till inlägg 10 augusti 2008

Längesen...

Av Lotta - 10 augusti 2008 20:47

---

... jag uppdaterade bloggen, jag vet! Har inte haft inspiration bara... Det blir så ibland. Men nu har jag i alla fall lite gratulationer på gång, nämligen till Malin med Greta, som idag blev uppflyttade till högreklass spår med 429,25 poäng och VINST, detta trots tre 0:or. Den något överhettade Greta forcerade spåret på ynka 11 minuter (rekord..??) och hade 2 pinnar borta, men spårade i övrigt väldigt bra och analyserande. Malin avstod framförgåendet, och nollade läggande och budföring. Ett JÄTTEGRATTIS till ett ekipage som med tiden blivit väldigt samspelta. Månne det bliva ett SBCH så småningom..? Ja, omöjligt är det inte :o). Lycka till i högre!!!


Annars så väntar jag spänt på röntgenresultaten för Hedda, Hoshi och Helix. De borde bli avlästa och officiella nästa vecka... Ögonlysningen gick ju bra för dem alla tre, d.v.s ua. Sen har jag anmält Grappa och Fhara till utställning som ska gå av stapeln om ett par veckor. Vad har jag gett mig in på? undrar jag ibland. Vi får väl se om flickorna kan sköta sig ;o).


På återhörande!


---

 
 
Malin

Malin

11 augusti 2008 00:28

Tack för grattiset! :)
Hi hi, ja, Greta var ju nåååågot het på tävlingen om jag säger så! :p Fast jag kan bara skratta åt hennes enorma arbetsiver även om det blir lite för mycket ibland. Gäller bara för mig att lära mig hantera hennes iver, det kommer - hoppas jag! :D
Det bästa av allt var nog alla underbara kommentarer som vi fick efteråt av medtävlanden och funktionärer: "vilken kontakt!!" och "vilket samarbete ni har, hon ser ju bara dig!!". Sådana kommentarer gör att jag nästan får tårar i ögonen!
Jo, vi siktar helt klart på SBCH och nu jäklar ska vi träna inför högre och eliten hela vintern och så får vi väl se vad som händer under nästa år! :D :D

Lycka till på utställningen! Det kommer gå bra ska du se! :D

Kram från en lycklig Malin med en sprallig Greta!

http://www.rottisivar.com

 
Annelie

Annelie

11 augusti 2008 08:49

tyvärr hann jag aldrig förbi Lotta, men vi hörs på luren ;)
Stort grattis Malin, härligt jobbat!

Lotta; De kommer bli många valpar att dela ut till förare med BCH i g:kullen, herregud vilka förare och hundar.
kramar

http://www.tigra.se

 
Lin

Lin

11 augusti 2008 13:14

Gratulerer til kennelens framgångar:-) Sen får jag väl önska lycka til på utställning, har ju själv en sån denna månad... ock kan inte säga att jag ser fram emot det nei.

Kul med lite nytt på din blogg, den saknas när den står still, kram Lin

http://kraftverket-kennel.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards