Direktlänk till inlägg 7 juli 2008

Berg o dalar

Av Lotta - 7 juli 2008 22:41

---

Livets väg är sällan en raksträcka. Snarare en slingrig skogsstig, men ibland kommer man upp på höjder med öppna vidder, där livet är storslaget vackert och lekande lätt. Sämre är det när man stundom letar sig fram i en mörk, djup och sunkig dal, drypandes av all världens elände... För att komma till slutdestinationen måste man igenom alla passager på vägen.

Just nu, kära bloggläsare, befinner jag mig i den mörka dalen, därav min frånvaro. Även skrivarglädjen vägrar envist att infinna sig. Jag kommer tillbaka bara jag får hämta mig lite. Jag har gjort det förut och jag gör det igen, var så säkra, man kommer alltid ut på andra sidan.

---

 
 
Ullis

Ullis

8 juli 2008 00:37

Känner mkt väl igen det du skriver, det gäller bara att hålla ut genom de mörka passagerna och tänka på att det kommer att ordna sig, allt ordnar sig!
det tar ibland tid och är kämpigt, men nör man står där på andra sidan och det har ljusnat igen så känner man sig piggare och starkare och självförtroendet får sig en rejäl boost när man tänker "jag klarade det!"
Håll ut!
Nästa vecka ses vi i alla fall, kram så länge! :)

http://www.teamrottweiler.se

 
Ingen bild

Lotta

8 juli 2008 00:48

Tack Ullis!

Ja, Frida-dagarna ser jag verkligen fram emot. Det ska bli kul att bara få träna hund och koppla bort allt annat skit. Och då även få träffa alla er, underbara vänner :)

Syns snart!

Kram /Lotta

 
Malin

Malin

8 juli 2008 01:27

Ja, det är fasiken inte lätt när man befinner sig där nere, i dom mörka djupa dalarna (och då menar jag inte landskapet ;)). Halkar ofta ner där själv, men på något konstigt sätt så tar man sig ju alltid upp - om inte allra högst upp på toppen så i alla fall så pass högt så man kan njuta av solen :D
Ska bli toppentoppen att få komma upp nästa vecka och träna hund, prata hund och ha det skoj! Och skoj att få träffa dig igen Lotta så klart! :)
Stora kramar från Malin med Mongo & Pongo

http://www.rottisivar.com

 
ANki

ANki

8 juli 2008 16:15

Det spelar ingen roll om du blommar eller är lite vissen...om vänner vore blommor skulle jag plocka dig. Kram

http://www.ankipanki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards