Direktlänk till inlägg 14 april 2008

Kaotisk dag...

Av Lotta - 14 april 2008 23:34

Började med att jag vaknade imorse efter en natt med avbruten och orolig sömn. Fhara var dålig i magen och ville ut flera gånger. Dessutom så hade jag svårt att somna (tittade på klockan senast 03:15) och kunde inte sluta tänka på allehanda bekymmer. Vad allting blir stort på natten förresten... Problemen blir gigantiska och olösliga under vargtimmarna (kycklingen blir största strutsen),  medan de snabbt krymper på dagen och är fullt möjliga att lösa. I alla fall så vaknade jag vid sjutiden i morse, supertrött och med en dunkande huvudvärk. Var tvungen att ställa in ett möte p.g.a att det kommit andra saker i vägen, och hela dagsschemat spräcktes redan från start. In i duschen och påbörja dagen med en rivstart. Sen, sen. Alltid sen... Jag kände tydligt de fysiska stressymptom som är så välkända för mig. De kan bäst beskrivas som en känsla av elektriska stötar genom kroppen. Särskilt när jag förflyttar ögonen och ser från sida till sida... Då känns det som världen hoppar och skuttar framför mig. Jätteobehagligt. Hursomhelst så var det så här den här alldeles vanliga, blåa måndagen började.


Iväg till ett annat, oplanerat möte. Blev sen hem igen och hann inte med de telefonsamtal som var inplanerade som MYCKET viktiga. En massa oförutsedda saker. Jag gillar inte sån't. Jag vill ha dagen någorlunda planerad så jag vet vad jag har att förvänta mig.  Aktiveringen med hundarna uteblir och Grappa och Liza leker som galningar. Jag blir irriterad över deras vilda lek inomhus och "slänger ut" dem på gården. Då hugger grannen ved strax utanför vårt staket och han bör ju givetvis skällas ut. In med dem igen (för grannsämjans skull), och så har vi hållit på.


På eftermiddagen kände jag dessutom att jag inte alls var kry längre. Jag frös och kände mig sjuk. Kröp ner under täcket och skulle vila en sväng, och då kommer två stycken som jag stämt träff med för hundträning. Som jag TOTALT glömt bort i villervallan. Usch vad jag skämdes, fast de bedyrade att det inte gjorde nåt. Nej, den här dagen stryker vi, tycker jag. Inge bra alls. Nu ska jag ta en huvudvärkstablett, gå och lägga mig och hoppas att jag sover mycket bättre inatt och att jag vaknar, pigg som en lärka, imorrn bitti!


---

 
 
Ingen bild

Chatta

15 april 2008 15:57

Vännen, för våran del är det lugnt. Vi fick premiär träna lite sök i "Floda skogen" (mkt trevligt) bra figge hade jag oxå. Funderar på att träffas i helgen, kanske söndag. Om du är piggare så kanske vi kan träffs då i stället.

Krya på dig

Kram Chatta och Hagbard

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards