Direktlänk till inlägg 10 februari 2008

En söndag i skogen

Av Lotta - 10 februari 2008 22:55

Idag har vi varit i skogen hela dagen. Karro och Soffie ville gärna komma hit och träna sök med oss, så sagt och gjort - en heldag i skog och mark blev det. Det var väldigt trevligt att träffas och se hur deras hundar jobbade. Vi började som vanligt med avvallning av rutan, som var ovanligt tunggådd idag med mjuk sorbetliknande snö och väldigt kuperad terräng. Lätt svettiga var vi tillbaks vid bilarna efter utförd vallning och tog en kopp kaffe medan vi gick igenom dagens hundar och respektive övningar.



Här är fr.v: Carina, Zanta, Catarina, Karro, Soffie & Lena.


Dagen rann sanbbt iväg, och vi var inte klara förrän vid halvfem-tiden. Då passade jag på att äta på Thairestaurangen tillsammans med Karro och Soffie, samt Catarina. En massa hundsnack senare rullade volvon med hundtrailern mot Örebro, och jag hem till mitt... Vad kan man mer begära av en söndag som den här? :o)
Här kommer lite bilder från dagen:



Carina & Lena med Karro & Hilton

Söta Zegra



Zegra & Soffie väntar på sin tur.



Zegra spanar ivrigt efter figurant.



Hedda med matte Karro gör sig beredda för en markeringsövning.



Hedda hos Carina som sitter med rullen.



- Jag har den matte!!!



Hedda håller på att bli en stor flicka.


Sist men inte minst ett par bilder på Hoshi från förra helgen. Även då var det förstås ganska skumt ute, så bilkvalitén är som den är... Men här kommer hon i alla fall:



Hoshi i stående.

Hoshi är en kopia av mamma Kaiza i huvud och uttryck!


Nu är det läggdags för Kulla Gulla-klanen. Jag återkommer...

 
 
Soffie m Aki & Zegra

Soffie m Aki & Zegra

10 februari 2008 23:40

TACK för idag...hjärnan snurrar å nu blir det sökträningen på helgerna här...har ju massa att träna på :)

http://www.nogg.se/dogdutysweden

 
Karro, Hilton o Hedda

Karro, Hilton o Hedda

11 februari 2008 23:01

Tack för all hjälp o tips o trevligt sällskap!! Nu blir det vind och markeringsövningar för hela slanten med knottarna ett tag! Kul med så fina kort, Lotta är lite avis på din kamera kan man lugnt säga, en annan kör ju bara mobilkamera ;D

http://www.nogg.se/hilleohedda

 
emma

emma

23 februari 2008 15:24

Åh rottisar är så otroligt läckra. Alltid velat ha men vart en chihuahua och en amstaff istället:P

http://www.crazyangel.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards