Direktlänk till inlägg 9 februari 2008

Efter några dagars frånvaro...

Av Lotta - 9 februari 2008 22:00

Äntligen en uppdatering :).
Nu var det några dagar sen bloggen uppdaterades. Hoppas att ni inte saknat den alltför mycket. Jag har varit trött, trött, trött, och haft mycket att göra. Fattar inte var tröttheten kommer ifrån?! Men när man tittar ut på grådiset så är det väl inte så konstigt att man tappar sugen. Angående Grappas kissning så VAR det urinvägsinfektion. Hon går nu på en antibiotikakur. Dagen efter mitt sista inlägg så kissade hon oräkneliga gånger, både ute och inne, hela dagen. Jag försökte få henne att dricka så mycket vatten som möjligt, och gav henne även tranbärsjuice. Nu är hon som vanligt igen.


Fick ett telefonsamtal från Gunnar Fors ikväll (som har Gaia). Han var just hemkommen från Falu BK's årsmöte, där han kammat hem ett helt prisbord som Årets Brukshund, Årets Sökhund och Årets Hund (om jag inte minns fel). Detta på de tävlingar han och Gaia gjorde i sök under förra året. Mycket bra gjort! Jag är superstolt över mina duktiga avkommor och deras duktiga förare. Gunnar och Gunilla lovade ta kort på alla priser och skicka bildbevis! Det ser jag fram emot ;o)


Imorgon ska vi träna sök med bl.a Karro/Hedda och Soffie/Aki/Zegra. De kommer över dagen för lite samkväm och träning. Jag ska ta kameran med mig i skogen och hoppas på att få lite bra bilder. Men varje gång jag tar kameran med mig så är det av någon anledning dåligt väder... Nu har jag dock hört på väderleksrapporten att det ska bli skapligt, så håll tummarna :)



 
 
Karolin o Hedda

Karolin o Hedda

9 februari 2008 23:13

Vi ses i morgon!!! KUL det ska bli :D

http://www.nogg.se/hilleohedda

 
Ingen bild

Chatta och Hagbard

10 februari 2008 15:45

Hej Lotta!

Åh vad synd att vi inte visste att Hedda skulle komma på besök, det hade vart kul att träffa dem. Men det kanske kommer fler tillfällen.

Ha det /Chatta

 
Ullis

Ullis

10 februari 2008 17:05

Har minsann kikat varje dag efter nya inlägg, alltid roligt att kolla vad ni har för er!
Attans att det var UVI, men skönt att den är på bättringsvägen i alla fall.
Hoppas ni haft en bra dag i skogen!

http://www.teamrottweiler.se

 
Ingen bild

Lotta

10 februari 2008 23:17

Chatta: Jodå, det blir fler tillfällen att träffas. Vi har ju kommit överens om att de ska hit igen i vår och "avlägga rapport" i sökarbetet ;o). Nästa gång vi tränar en helg kan väl ni och Hagbard hänga med?! Jag mailar eller sms:ar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards