Direktlänk till inlägg 1 juni 2008

Helgens bravader!

Av Lotta - 1 juni 2008 21:02

---

Fredag kväll var varm och vacker... Jag hade köpt en kartong vin och bjöd in ett par vänner på ett glas på verandan. Det var jättemysigt med tända ljus och snack inpå småtimmarna. Tyvärr så tog jag precis det där glaset för mycket för att jag skulle vakna på lördag morgon med lite lätt huvudvärk och känna mig aningens för trött... Typiskt! Inte så att baksmällan var alarmerande, men jag hade velat känna mig pigg som en lärka till valpträffen. Ja ja, det var ju bara att gilla läget, dricka två stora glas kall mjölk, duscha svalt och tvätta ansiktet i iskallt vatten. Och efter det några koppar starkt kaffe, och så var jag fit for fight igen.


Det blev verkligen en supervarm dag, så vi gjorde inte så mycket med hundarna, mer än att mingla och träna lite lydnad. Dock var det verkligen jättetrevligt och lyckat! Stregas matte hade bakat mockarutor och vi premiärgrillade hamburgare på nya grillen vid klubben. Så här mysigt hade vi:





Vilken idyll...


Jag tog en massa kort som ska läggas ut i ett galleri på sidan bara jag hinner med att redigera dem. Men ni får ett smakprov på gruppfoton här:



Fr.v; KG's Iza (numera Jaga), mamma Esther (Tigra), Ila (Panthera) & Ixa (Strega). Vad DUKTIGA syrrorna var som kunde ligga plats tillsammans med mamma!



Kaiza-barnen fr.v; Helix, Hulda (Hoshi) & Hagbard!


Och sist men inte minst lägger jag en mysig bild som jag tog på Helix när han kramas med matte Elina: *Gulle*


 ---

Under dagen hann jag få ett telefonsamtal från Gunnar Fors. "- Den här gången gick det vägen!" sa han bara. YES! Uppflyttningen till elitklass sök var i hamn med andra ord. Han berättade att dagens tävling i Skultuna var olidligt varm, men Gaia hade klarat sökarbetet toppenbra på 9,5-10p. Snyggt jobbat! Uppletandet gick sist på dagen, och då var Gaia trött, sa Gunnar. Hon tog sista föremålet just när tiden var ute, så det blev betyg 7-7. Men de skrapade ihop en bra totalpoäng av 531,75 och vann högreklassen av 4 tävlande! HIPP HIPP HURRAAAA För Gunnar & Gaia IDÁ! Nu hägrar elitklassen och debuten blir i höst på Ras-SM, är det meningen. Oj, vad stolt jag känner mig, och så spännande det ska bli =o)


Senare på kvällen, när jag hjälpt till att förbereda planen för lydnadstävlingen som ägde rum idag på klubben, så fortsatte vi hem till mig, jag, Ullis, Elina, Per och lilla Tuva. Vi grillade på kvällen, drack lite vin och pratade hund i massor. Ja, vi snackade såpass mycket så Per valde att promenerandes göra Floda by night med bebisen i vagnen :o) Nejdå, skämt åsido. Han klagade faktiskt bara en gång, och det är väldigt bra för att vara man... *hahaha* Det var jättetrevlig. *Tack för sällskapet*. Ullis sov sen över till idag och Elina med familj for hem sent igår kväll.


Så imorse var det tidigt upp igen för lydnadstävlingar. Den här gången faktiskt pigg fast det blev sent igår. MEN, jag hade lärt mig från dagen innan att inte ta det sista glaset vin, det där glaset för mycket ;o) Jag skulle kommendera lydnadsklass 2. Klass 3 och elit var på en annan plan, så jag hann se Geishas program i 3:an och halva Carlas lydnadsprogram. Geisha vann klass 3 med 277 poäng (GRATTIS!!) medan mamma Carla var på sitt busigaste humör idag och det gick tyvärr inte vägen. Nåväl, fler tävlingar kommer så det är ingen fara.


Nu ska jag sätta mig och redigera lite bilder från helgen. Tusen tack alla ni valpköpare som kom och förgyllde min lördag! Det var jätteroligt att få träffa er och "barnen". Vi ses, om inte annat till hösten och MH:t.


---

 
 
Malin

Malin

2 juni 2008 00:07

Skoj med valpträff! :D Även Greta var ju i Dalarna, fast för att bli drillad utav Frida!
STORT grattis till Gunnar och Gaia som fixade uppflyttningen till elit - och i denna värme dessutom!!! Jag gör stora vågen, åh så imponerad jag blir! :D
Och även grattis till Gunnar och Geisha!! Sådaan duktiga hundförare ni är, Gunnar och Gunnar! :D
Kram
Malin med Greta... tokfian som knappt har sovit ngt på två dygn och ändå fick tokfnatt det första hon fick när vi kom hem....

http://www.rottisivar.com

 
Ingen bild

Britt-Marie

2 juni 2008 12:01

GRATTIS! till första hunden i elitsök. Jättekul! :-)Lycka till i elit Gunnar!!

 
Caisa & Cayenne

Caisa & Cayenne

2 juni 2008 22:14

Stort Grattis till Gaia o flocken Fors, ja och såklart till den stolta uppfödaren :)

Vi hejjar här i norr inför starten i elit

http://fyrfotingarna.se

 
Ingen bild

Elina

2 juni 2008 23:08

Stort tack för en jättetrevlig (och stekhet, pust...)valpträff, samt en avkopplande kväll! Att få njuta av lite hundprat och vin medan "människovalpen" hänger med pappsen var precis vad jag behövde! =) Vi hörs och ses snart igen! Kram, Elina och Helix m. familj

 
Karro & Hedda

Karro & Hedda

9 juni 2008 20:48

Fasen vad skoj med valpträff! Nästa gång ska vi vara med! :) Vi hade tvådagars IPOläger med vårat LO. Synd när det krockar men vi kanske kan komma förbi en sväng i sommar!
ps. härligt med kort på knotten som blivit så stora!

http://www.nogg.se/hilleohedda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards