Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

Det är ju inte sant!

Av Lotta - 17 maj 2008 23:24

---

Hela dagen har det snöat. Jag har faktiskt aldrig tidigare varit med om något liknande. Nog för att man någon gång upplevt snö i gröna löv, men då har det varit ett snabbt övergående snöfall som töat bort ganska direkt. Men en dygns konstant ihållande och därtill ymnigt snöfall har jag aldrig tidigare upplevt. Inte heller att det ligger kvar, och med ett djup av 20-30 cm. Deprimerande är bara förnamnet :( En vän sa till mig idag att jag bara inte KAN bo kvar i Dalarna när det kan se ut som det gör idag. " - Du måste flytta, Lotta, till Portugal eller nå´t.." Han har rätt. Ska det vara på det här viset så KAN man bara inte bo kvar... Förhoppningsvis har jag ändrat mig till nästa helg eller så... ;o)


Gunnar och Gunnel ställer in tävlingen imorgon igen. Det är för mycket snö och för halt på vägarna att ge sig ut och halka på sommardäck... Så mycket är inte en tävling värd, så man ska sätta livet på spel. Det får bli ett senare tillfälle. Men synd är det, för det är svårt att komma med på tävlingar, särskilt spårtävlingar.


Ikväll har Grappa lyckats sno en chokladkaka och satt i sig. Mörk choklad. Inte bra, för det är nämligen giftigt för hundar. Jag trodde nu inte att det var en sådan mängd så hon med sin vikt skulle bli förgiftad, men för säkerhets skull så tog jag till det gamla beprövade kenpet med salt på tungan. En tesked salt uppslammat med lite vatten längst bak på tungan... Och mycket riktigt, 10 minuter senare så kräktes hon upp allt; papper, choklad, folie och lite annat smått o gott tillsammans med halvsmält mat. Bra, då slipper vi tänka på att eventuellt ge oss ut i ovädret med bilen till något Djursjukhus. Grappa är nog f.ö den enda i familjen som tycker att det är störtkul med snön. Hon racar som en galning och det bara lyser av lycka i ögonen på henne. Tokfia :)


Nu ska vi gå och lägga oss, och drömma ljuva drömmar om ljumma sommarkvällar, iförda shorts och sandaler, istället för täckjacka och fårskinnsfodrade boots.


---

 
 
Maja

Maja

19 maj 2008 14:41

Synd att Gunnar ställde in resan till Hagfors, hade sett fram emoet att se dom :-)

http://www.nogg.se/rexan

 
Lin

Lin

19 maj 2008 20:29

Ja, fy for et vær!!! Kan ikke huske sist det snödde på 17 mai. Jeg holdt meg inne til det blev "pubdags" da kröp jeg ut... 17 mai tog og hurra hurra... får bli neste år.
det som er bra er at finværet kommer i god tid til IPO kurset. Klem fra Lin og hundene i Trysil

http://www.kraftverket-kennel.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards