Direktlänk till inlägg 6 mars 2008

Carpe Diem & en förunderlig dröm

Av Lotta - 6 mars 2008 00:24

Lägger sista handen vid kvällsrutinerna... Försöker dricka en massa vatten, då jag vaknat med huvudvärk i tre dagar i rad nu. Det gör att man blir trött och lättirriterad på dagen. Inge bra :o( En massa vatten betyder 17 toabesök inatt, men hellre det än huvudvärk en dag till.  


Jag la mig en stund idag på eftermiddagen och drömde en förunderlig dröm, men den var så sann. Jag drömde om tiden. Ju äldre man blir går det ju som bekant bara snabbare och snabbare. Saker som man ser fram emot som ljuspunkter långt fram i tiden har man snart passerat i en rasande fart, och ögonblicken av lycka och hänförelse syns bara i backspegeln, långt i fjärran. Jag gjorde en massa roliga saker i drömmen, men de var så snabbt över och förbi... I alla fall så gick drömmen ut på att passa på att förverkliga så många av sina önskningar som möjligt, för även om ögonblicket precis när det händer är kort, så varar minnet desto längre. Ett gott minne av något är som en karamell som man kan suga på länge, många gånger, i hela sitt liv efter att det har hänt faktiskt. Och när jag vaknade så stod det så klart att det är ju precis så det ska vara. Man ska inte vänta med saker och ting, utan passionerat ge sig hän åt det man vill göra. Tiden går så fort. En dag när vi inte längre kan utföra alla de här sakerna så ska vi vara fyllda av ljuva minnen som vi kan drömma oss tillbaka i. 


Här är en bild på mig, lite över året gammal, och min allra bästa barndomsvän ITZ, familjens karelska björnhund. Vi var som ler och långhalm han och jag. Här har han lurat upp mig från pottan då han tagit någon leksak från mig som vi kampar om... Därav byxan runt fötterna :o) Han är bara valp, precis som jag. Jag kan fortfarande minnas honom tydligt, hur pälsen kändes och t.o.m hur han luktade. Det är nu redan 36 år sen men känns inte alls så... 

Carpe Diem, mina vänner - Fånga dagen!

   
 
Ingen bild

Elin Leo

6 mars 2008 07:05

Hej Lotta!
Vilken mysig bild, håller med om att tiden svischar förbi. Jag minns när jag var 14-15 år - då trodde jag stenhårt på att jag skulle resa till Söderhavet när jag fyllt 18.. Humhum. Snart är man 28 och Söderhavet känns overkligt långt bort!

Jag hade två favorithundar när jag var liten, det var farfars gråhund Tuffen, och så Bertilssons tax Linus! :)

Kram från Borlänge!

 
Maja

Maja

6 mars 2008 09:52

Drömmar är ibland otäcka då de kan säga saker som vi inte alls räknar med. Det är nog något som du skall göra enligt drömmen. Ge dig hän! :-)

http://www.nogg.se/rexan

 
Ingen bild

Anki

6 mars 2008 13:42

Heh, lustigt är det! Det påfallande ofta som ens bekanta går igenom samma saker. Ståpäls!Förresten blev mitt hår kanonbra fast Baba hjälpte till:o) Det är den bästa salong jag varit på, klart bästa miljön! Kommer snart, då blir det spännande för Baba igen! Kraaaam

 
Joanna med hundar!

Joanna med hundar!

12 mars 2008 10:06

Men vad kul att du haft en Karelisk Björnhund, då det är en ras som jag var mkt. intresserad av då jag var tillsammamns med en jaktidiot. :-)
Men förhållandet tog slut, så ngn. jakthund blev det aldrig.:-(
Ha en toppen dag.
Mvh. Joanna med busfrön.

http://www.joannasrottisar.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards