Alla inlägg den 5 december 2009

Av Lotta - 5 december 2009 22:28

---

Va roligt det är när det kommer nyheter av det slaget som damp ner via sms idag. Det var Sara med Jaga (a.k.a KG's IZA - Hobbe/Tigra-dotter) som meddelade att de varit ute och tävlat lydnad. Den här gången debut i klass 2 som resulterade i ett 1:a pris och en fjärdeplacering totalt. Jätteduktigt jobbat av Sara med Jaga, då Jaga är väldigt ung ännu, bara drygt två år. JÄTTEGRATTIS Sara, bra jobbat!!   


Jag jobbade några timmar på eftermiddagen idag. Vi hade öppet hus med pyssel, pepparkaksbak och grötfest på Församlingshemmet. På några minuter förvandlades hela F-hemmet till ett sorlande kaos, med barn och vuxna som ivrigt tillverkade tomtar, julstjärnor, änglar och annat smått och gott, alltmedan jag gräddade barnens peparkakor i rasande takt. Oj vad tiden rusade iväg. Snart hade timmarna gått och det var som att stänga en dammlucka. Tystnaden var total. Kvar stod vi svettiga med en uppsjö av disk, men efter att ha städat upp rågen var det gott att sätta sig med en gröttallrik och en skinksmörgås...   


Nu ska jag och Grappa slöa i soffan framför TV:n. Det är inga djurprogram så jag får förhoppningsvis ha rutan för mig själv (vilket jag inte får annars då Grappa-nyfiken-i-en-strut måste kolla och nosa om hon ser något som behöver undersökas närmare på TV).


--- 

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards