Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Lotta - 16 oktober 2009 20:51

---

Trots det dåliga vädret med ihållande regn och blåst så tog vi oss ut på sökträning idag. Grappa är jätteduktig. Fort ut och hämtar sin rulle, fort in med densamma och ut igen på påvisning. Inga som helst problem. Hon är så duktig, min Baba Kyss. Hagbard är en klippa i söket. Ja, även i spåret för den delen. Det spelar ingen roll vad man presenterar för den killen, han köper rubb och stubb bara det är någon form av jobb. Både Grizzla och Hoshi deltog på sökträningen idag och Grizzla som numera skallmarkerar gjorde en riktigt bra insats. Hoshi löper och fick gå sist. Hon fick gå ut i rutan och leka med figuranterna, en på var sida om stigen. Inga problem med övningen. Allt går ju snabbt i Hoshis värld, men hon har numera koncentration och tar in vad man försöker lära henne. En annan sak med henne var att vi alla blev paffa över att se en ROTTWEILER i Hoshi. Rent utseendemässigt alltså. Hon har blivit så himla musklad och var bred över ryggen (utan fett skall tilläggas Glad), låren var kraftfulla och hon hade en annan massa och tyngd än tidigare. Hon var ju riktigt snygg!!


Imorgon kör vi igen så det ryker. Vi har "minikennelträff". Några av oss kommer att träffas och träna lite. Hela tre stycken från H-kullen; Hagbard, Hoshi och Hedda kommer, Grizzla och Gaia från G-kullen, Iza ("Jaga") från I kullen och kennelns "utlänningar" Ripley och Grappa kommer också att vara med såklart. Förmodligen tar jag också några fler hundar med mig... Det blir träning, fika med snick-snack, lite mer träning och avslutning med Thai-käk. Just nu håller jag på att baka en banan-kaka som jag tänkte bjuda på till kaffet imorrn. Och Grappa ligger i soffan bredvid mig och trynar sött... Fast nyss såg hon ett par vinthundar på TV:n och blev genast uppmärksam. Inte alla hundar ser på TV, men hon är en utav dem som gör det  Glad.


Återkommer med rapport och bilder från kennelträffen.


---

Ovido - Quiz & Flashcards