Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Trevlig kväll

Av Lotta - 16 september 2009 22:41

---

Guuud så mätt jag är. Har varit på middag hos en kompis och ätit en guddomligt god gryta, druckit ett glas rött och snackat bort några timmar. Det var riktigt mysigt och trevligt. Och som grädde på moset, när jag kom hem ikväll så fick jag besked om att vi blivit beviljade ett bidrag på drygt en halv miljon av allmänna arvsfonden. Ett bidrag som vi sökt till en toalettbyggnad på Brukshundklubben. YES!! Men det beror på att vi har haft en mycket duktig och kompetent arbetsgrupp som jobbat med detta i ett halvår minst. En eloge till dem som lyckats ro projektet iland. Äntligen slipper vi utedasset!


Grappa är hur jobbig som helst just nu. Hon höglöper och ställer upp sig för allt och alla Rynkar på näsan. Cragge är förstås mycket frustrerad (på gränsen till galen?!) över att vara åtskiljd från "kärleken"... Hon står inte så högt i kurs annars, men just nu är hon plötsligt läcker tycker han. Som om en slöja har fallit från hans ögon... Jag önskar bara att vi vore tre, fyra dagar till på väg så att lägret lugnar ner sig. Drygt det här. Suck!!


Jag har fått en del förfrågningar nu på slutet om vi inte kunde ha någon kennelträff eller så i höst? Jo, visst kan vi det om intresse finns. Frågan är om vi ska hyra in instruktör eller hjälpa varann? Det blir i så fall över en lördag eller söndag. Max två dagar. I oktober skulle väl passa... Synd bara att en del av "de våra" bor så långt bort. Farina-Grynet t.ex, som bor ända långt uppe i Kiruna. Jag skulle ju vilja träffa alla... Kan ni inte höra av er om hur ni vill ha det? Instruktör/ingen instruktör, en dag/två dagar... Vi tränar i så fall lydnad och uppletande så vi slipper bli splittrade på olika saker ute i skogen.


Nu ska jag gå och sova. Imorgon har jag två viktiga möten om min framtid. Det ska bli spännande och jag ser fram emot att få bryta av på en ny bana Skrattande.


---

 
 
Elin Leo

Elin Leo

16 september 2009 23:10

Men!
Grattis till pengarna,. Jag blir såklart nyfiken på vad du har på gång! Du lär berätta vid tillfälle.

Godnatt från Leofamiljen. Kram!

http://lillstrumpleo.bilddagboken.se

 
Annelie

Annelie

17 september 2009 19:22

Självklart vill vi ses och klart vi kommer, - vi kan väl hjälpa varandra :) det brukar ändå vara så mycket prat och socialt runt omkring som är så himla trevligt, så att hyra instruktör känns inte prio 1 för min del

Härligt med toabygge för klubben! välbehövligt när ni är så aktiva.
Lycka till med mötena ;)
kramar

http://www.tigra.se

 
Sara

Sara

18 september 2009 21:17

Vi vill gärna också träffas och träna. Dag-antalet spelar ingen roll för oss!

Och det spelar ingen roll om det är med eller utan instruktör ; )

Underbart att slippa utedasset för en gångs skull och få en riktigt toa att använda!

Ses den 24 :) Kram

http://Blogg.brasse-dippa.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards