Alla inlägg den 13 september 2009

Av Lotta - 13 september 2009 19:06

---

Hösten är här. Tyvärr Rynkar på näsan. Jag kan känna den kyliga luften tidiga morgnar, som redan gått ner mot nollstrecket ett par gånger. Löven börjar bli gula och plogformationer med fåglar har synts under en tid på sin färd söderöver... Visserligen så har vi haft en del rikgit fina dagar med varmt och sol och det hoppas jag att vi får se mer av resten av september och även in i oktober. Man får tända ljus och göra det mysigt inne nu istället...


Livet går annars sin gilla gång. Både upp och ner, bu och bä, ja ni vet, så som livet ju är... Alice ur min allra första kull gick ju bort här nyligen, nästan 13 år gammal. Det är en aktningsvärd ålder för en Rottweiler, men hon har levt ett bra liv hos Nettan och Jonas. Sådant är ju förstås tråkigt, men oundvikligt då våra fyrbenta vänner tyvärr har en alltför kort livslängd Gråter. Alice får nu vila i frid, och kanske leker hon glatt på gröna ängar, mil från sin gamla onda kropp som kvarlämnades. Det är vad jag i alla fall vill tro och hoppas.

Hela förra veckan hade jag besök så då hade jag inte så mycket tid att sitta vid datorn (inte att pyssla med eget jobb iaf), men sedan jag sist uppdaterade så har Karro med Hedda varit ute och tävlat lydnadsklass 1 igen med förstapris! Hoshi och Catarina har tävlat appellklass spår och blivit Godkända (212p). Hoshi hade lite problem med domare och tävlingsledare (hälsade glatt och mer än gärna Tungan ute), annars så höll hon ihop BRA! Lotta & Hexxa har genomgått BH-provet med Godkänt resultat, och Gunnar & Gaia har varit ut och tävlat Elitsök igen med godkänt. Gaia är fortfarande inte riktigt "back on track" efter sin "blindmarkeringsperiod", men träningsstrategin att backa bandet har gett tydliga resultat i positiv riktning. ETT STORT GRATTIS TILL ALLA ER!!! Bra jobbat!


Själv har jag tappat motivationen verkar det som. Jag vill gärna ta skogspromenader med mina vovvar, mysa och umgås med dem i största allmänhet, men lägga upp en strukturerad träningsplan känns motigt just nu... Jag vet att jag borde, men det är segt. Nåväl, jag tror nog att gnistan kommer tillbaka så småningom, det brinner ju inte någonstans direkt...


Grappa löper just nu och det börjar hetta till för "Prinsen". Han sover såldedes hos mig i sovrummet (i den andra halvan av sängen förstås Foten i munnen) men jag upptäckte att det inte var så bra. Jag är ju allergisk i perioder (det verkar som jag är mer känslig ibland och ibland mindre?!?) och vaknade imorse av att mina ögon var jättesvullna och näsan igentäppt. Efter en allergitablett så är jag dock fit for fight igen. Jag borde skaffa en bädd till Prinsen de gånger han måste vara i sovrummet så han kan ligga skönt på golvet, men just nu har jag inte råd så det är tvunget att vänta. Förhoppningsvis så är höglöpet över om några dagar...


Till sist; TACK alla som gratulerat till våra utställningsresultat. Det var verkligen en rolig tillställning och jätteskoj att få träffa en massa människor som jag inte sett pår år och dar... Maria på Strandsmedjans, Linda & Janne på Energicas, Frida på Deveritas... Bl.andra Verkligen kul! Hoppas att vi träffas snart igen Skrattande.


Nu ska jag ta en prommis i höstskymningen med jyckarna, sen blir det TV och ny svensk deckare.


---

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards