Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Lotta - 26 juli 2009 18:48

---

Sant! Hela j-la sommaren har ju snart regnat bort :(. Riktigt, riktigt trist är det. Nu får det snart bli ändring på det här. Jag vill ha sol, vind och... ja, allt det där som hör sommaren till. Sill o nubbe t.ex ;o)


Ikväll fick vi vara med som övningsekipage åt Camilla på klubben som ska lära sig kommendera lydnadsklass 1. Grappa kändes plötsligt ganska ofokuserad, men skärpte upp sig efter hand. I läggande under gång är det verkligen inget fel på farten  - pang i backen bara! På inkallning har jag lagt om ingångarna så där blev hon förvirrad.  Ställande under gång har vi inte lärt in, så där gjorde jag en inlärningsvariant med att kasta en korvbit. Apporteringen var det inget fel på, en 10:a skulle jag vilja säga. Hoppet körde vi appellvarianten i stället för ettans, där man ställer sig på andra sidan. Min kompis AnnKristin har en liten pocketkamera som hon brukar ha med sig för bloggfotografering. Den kan ta 10-15 sekunders videoklipp, och hon filmade mig och Grappa i linförighet en sträcka. Här är filmen:


Skapa flashcards