Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Lotta - 24 maj 2009 22:02

---

Vill rikta ett stort GRATTIS till Gunnar med Carla som i fredags tävlade lydnadseliten i Nedansiljan på Dala-distriktets mästerskap, och VANN!!! Gunnar kom senare förbi här hos mig och visade upp guldmedaljen och protokollet. Poängsumman hamnade på aktningsvärda 249,5 poäng, trots nollandet av apportering m. dirigering. Tävlingen genomfördes i hällande regn, men det är inget som bekommer Carla nämnvärt. BRA jobbat :)


För övrigt så har jag varit krasslig i några dagar :( Ont i halsen och "duvin" (på rent Flomål). Men det har ändå inte varit så illa att det hindrat mig från att träna. Nästan varje dag har vi filat på något... Apporteringen ser riktigt hyfsad ut nu. Budföringen likaså, men framförgåendet är en svår nöt att knäcka tydligen. Hur jag än nöter så verkar 25-öringen inte trilla ner. Ibland funkar det och ibland inte. Förmodligen så kommer vi att nolla det här momentet tråkigt nog, men vi har i alla fall gjort vårt bästa.


Idag la jag ett spår med fyra vinklar. Det gick kanonbra och vinklarna tog hon klockrent! Härligt!! Även föremålen markerade hon bra. Går hon ett sån't här spår på tävlingen så har vi tian som i en ask. Nu är det träning på tisdag och på torsdag, sen vilar vi oss i form till lördagen som är den stora dagen D. Jag hoppas verkligen att vi alla blir uppflyttade, det vore en häftig känsla! Då ska vi festa loss på kvällen =)


---

Ovido - Quiz & Flashcards