Alla inlägg den 19 april 2009

Av Lotta - 19 april 2009 20:38

---

Idag har jag både spårat, bakat matbröd och skurat diskbänken. Dessutom har jag även hunnit köra uppletande med en av hundarna. Så nu känner jag mig nöjd o duktig :) Spåret gick jag med Grappa, och det blev ett årkerspår på ett par hundra meter med tre vinklar och två föremål. Hon spårar mestadels fint i kärnan på raksträckorna, första vinkeln tog hon jättesnyggt, andra gick hon över lite men letade sig snabbt tillbaka, tredje vinkeln likaså. Första föremålet stannade hon bara upp vid en kort sekund, så jag hann inte med att kommendera ligg, andra föremålet markerade hon kraftigare och jag fick till ett snyggt läggande där... Bra på det hela taget. Jag är nöjd. Chatta var också med och spårade med Hagbard, och även han spårade jättefint, även om matte fick hjärnsläpp en vända och försökte febrilt styra honom i en vinkel som inte fanns...  Den låg nämligen längre fram visade det sig... Hagbard försökte verkligen gräva sig framåt medan Chatta höll emot för allt vad hon var värd. Hahaha, ja, så kan det gå. (Nu har du lärt dig lita på hunden till nästa gång va, Chatta?!! ;)


Gunnar och Gaia har varit ute och tävlat elitsök idag, debuten för i år. Resultatet blev godkänd. Jag fick ett sms från Gunilla som började så här; "MKT BILLIG HUSSE TILL SALU!" och fortsatte med "Han tvingade fram en blindmarkering när Gaia hittat sina 3 figuranter". Hjärnsläpp där också tydligen?! Så kan det gå, men fler tävlingar väntar så det är bara på't igen!
Nästa helg är det flera tävlade ute från Kulla Gulla-klanen. Så jag håller tummarna hårt för dem!


Nu ska jag tillbringa resten av söndagkvällen framför TV:n och invänta en ny vecka. Ha det så gott vänner!


---

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards