Alla inlägg den 18 april 2009

Av Lotta - 18 april 2009 22:40

---

Ja, trött är jag efter en heldag ute i isande blåst... Varma vindar var det definitivt inte, så fleecelångkalsongerna som jag trodde jag gömt längst in i garderoben fick letas fram igen. Vi hade ju som bekant MT på klubben idag och jag träffade bl.a Malin o Greta :)


Det som jag var mest nyfiken på var hur hon skulle sköta testet jämförelsevis med sitt MH. På MH:t var hon väldigt tvekande och osäker till en början, men växte mot slutet. Idag var det en helt annan hund med ett helt annat självförtroende som vi såg ute på banan. Hon kampade och lekte som bara den med både matte och testledaren, jagade och var riktigt modig. Greta har ett enormt högt temperament som stör henne ibland då allt går väldigt fort i Gretas värld, men hon hade kul på banan! Det som hon inte tyckte var så skoj var hanteringen. Så länge hon får hälsa själv så är det inga problem, då tar hon kontakt och blir gärna klappad på men om någon ska hålla fast henne och hantera henne säger hon nej tack. Inte på ett dumt sätt, men hon säger ändå ifrån och det gjorde ju att hon inte blev godkänd trots att poängen mer än väl räckte till. Jaja, vi vet ju hur Greta är både jag och Malin, så det är som det är. Domarna gillade Greta och ville gärna se henne godkänd, så de gav henne t.o.m en andra chans, men Greta var bestämd på den punkten. "Jag hälsar gärna på er, men tänker inte bli fasthållen..." Hur som helst så är i.a.f jag väldigt nöjd med Gretas utvecklig från ung till vuxen. Det var en trevlig hund som är vaken och engagerar sig i allt som vi såg på banan idag. BRA jobbat Malin, du har gjort ett gott arbete med "Murklan" :)!


En annan mycket trevlig nyhet som jag fick idag kom i form av ett mail från Helix matte Elina. Hon berättade att de minsann varit ute och "smygtävlat" idag och lyckats skrapa ihop hela 182 poäng i lydnadsklass 1 med 1:a pris och KLASSVINST!! GRATTIS GRATTIS!!! Vad DUKTIGA ni är =) Shit, det är inte utan att man känner sig lite omkörd här... Nu får jag lägga i en högre växel själv och gasa på lite ;) Här är en bild på det duktiga ekipaget:



---

Skapa flashcards