Alla inlägg den 9 april 2009

Av Lotta - 9 april 2009 22:17

---

Idag har jag lagt årets första spår åt Grappa. Det blev ett enkelt, rakt spår på fält, men jäklar vad bra det gick! Hon låg fint och koncentrerat i spårkärnan hela tiden och det kändes bara så himla bra. Jag hann  även med ett kort lydnadspass innan vi gav upp och for hem.


Chatta o Hagbard var också med oss ut och spårade. Innan vi åkte ut tog vi en fika hemma hos mig och jag fick ett fint påskägg fyllt med GODIS av Hagbard som vet vad gammelmatte behöver =). Godiset lyckades jag trycka i mig direkt, precis allt, så nu är påskägget gapande tomt och jag är mätt på godis minst en månad framöver.


Påskhelgen ska bjuda på vackert väder enligt väderleksrapporten, och det hoppas jag verkligen, för operation trädgårdsstädning ska påbörjas... Hundbajsplockning deluxe efter vintern. "..Det som göms i snö..." o.s.v, ja ni vet... (Alla vi som är lata och inte promenerar hundarna vid varje rastning på vintern, utan låter dem skita hejvilt på gården får ju lov att utstå detta. Så vi ska ju egentligen inte klaga utan bara se det som ett lämpligt straff.) Det är alltid skönt när gräsmattorna är uppstädade och marken kan börja torka upp på allvar.


Glad Påsk önskar jag alla er bloggläsare!


---

Ovido - Quiz & Flashcards