Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Vattensvans

Av Lotta - 3 mars 2009 21:09

---

När jag släppte ut Grappa ur bilen ikväll nere vid klubben för den obligatoriska tisdagsträningen så hängde svansen misstänkt rakt ner, som en död orm på henne... Jodå, det var som jag trodde; Vattensvans! Hon har ju lekt med Lakrits ute i snön i timmar då han var här så det är säkert därför. Hon har då blivit kall och fått inflammation i körteln strax nedanför svansroten. En del hundar blir riktigt besvärade av detta, för det är ganska smärtsamt. Men Grappa verkar inte bry sig nämnvärt... Vi får väl se hur länge det håller i sig och om det blir värre. Det brukar sitta i i några dagar.


Har beställt en ny mobiltelefon idag också. Och när jag så småningom får den så får ni alla ringa mig så jag får era nummer igen. Det verkar som de bara var sparade på telefonen och inte på sim-kortet. Och telefonen är ju ett minne blott som bekant...


Nu ska jag glo på TV:n ett tag innan jag ska gå och lägga mig.


Hörs!


---

 
 
Elin Leo

Elin Leo

4 mars 2009 21:18

Hej!

Jag läste din mobil har varit tuggleksak, jadu. Dom är humor ibland dom där bäbisarna.. Ville har snaskat på en Biltema-katalog här idag, så det var att dammsuga konfetti :)
Kommer till Floda i morrn kväll! Så ska vi försöka ses på fredag? Åker tillbaks hem igen på lördag f.m för pappa fyller år och vi ska överraska honom med att bowla i Maserhallen.. Han jobbade där för en himla massa år sedan så åker tidigt till Blge.. Och jag är ju inte uppe sådär jättetidigt i onödan så .. Haha ;)
Hör av mig ialla fall!

Kram från Leofamiljen

http://lillstrump.bilddagboken.se

 
Camilla

Camilla

5 mars 2009 09:01

Jag behandlade Conrads vattensvans med Arnika Tinktur som finns hos homeopater. Lite smärtlindrande och jagar bort infektionen fortare. De ser ju så sorgliga ut med en hängande svans.

http://www.c2-grannemedkaos.blogspot.com

 
Emmeli

Emmeli

14 mars 2009 19:19

Det där med vattensvans är inte kul. Min rottistjej har lyckats få vattensvans några gånger av kylan olyckligt nog så har det inträffat i samband med utställning två gånger.

http://nikkygumman.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Skapa flashcards