Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Lotta - 2 mars 2009 22:07

---

Idag har han åkt hem, belgaren Lakrits som huserat här i några dagar. Han och Grappa har haft riktigt skoj må jag säga, de har lekt, lekt och lekt. Lakrits anlände i torsdags då matte Catarina skulle till London under några dagar. Det var meningen att han skulle få vara ute i kenneln och hundhuset, men icke då! Han protesterade högljutt och jag hade inte hjärta att låta honom vara där ute själv... Så han flyttade in i huset istället. Först var jag försiktig då min egen flock är ganska tight och de inte tillåter vilka främlingar som helst att komma sig in i gemenskapen sådär på direkten! Men Lakrits var tydligen inget hot, en slyngel som ingen brydde sig om så han fick vara här bäst han ville. Och det var han. Förutom otaliga lektimmar med Grappa ute på gården så har han hjälpt till med att strö ut smutstvätten över golvet, demolerat ett koppel och tuggat sönder min mobiltelefon! Jodå, det var inga problem alls. Jag satt vid datorn och hörde ett misstänkt knakljud i sovrummet. Där ligger belgaren i godan ro i min säng och gnager förstrött på min telefon som han hämtat på byrån i hallen. Telefonen var helt klart obrukbar, men alla delarna återfanns, lyckligtvis (= inget i belgarmagen). Jag gapade på honom och han såg helt oförstående ut. Får man inte tugga på mobiltelefoner? Det brukar vi göra hemma i Nås, tycktes han tänka.


Förutom telefonincidenten var det inga problem alls att passa Lakrits. Han är en enkel och lättanpasslig hund. Han kommer nog att bli riktigt trevlig att jobba med när han blir äldre (han är under året gammal).


Imorgon är det cirkel igen, och nu är vi redan inne i mars! Jippiiii, vårmånad! Som jag har längtat. Dock får jag nog vänta på våren tror jag bestämt, med all snö som vi har. Men ändå - mars är trots allt en föraning om vår och sommar. Tänk när det börjar torka upp och vi får lägga spår igen... Mmmm, härligt!


---

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards