Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Det bara snöar...

Av Lotta - 20 februari 2009 11:04

---

Nej, fy f-n vad trött jag är på vintern nu, det bara snöar och snöar. Rent deprimerande . Nu får våren ta å komma... När det torkar upp på gräsmattan och på grusvägarna är det så himla skönt. Man kan gå och man kan träna överallt. Nu är man hänvisad till vägnätet och någon upplogad parkering, that's it!  


Igår satt vi i G-FBK's styrelse med vår klubbtidning Tazztrycket i flera timmar. Jag är en obotlig tidsoptimist, för varje gång tycker jag att det inte ser ut att vara sååå mycket jobb... Varje gång blir jag lika förvånad över hur lång tid det faktiskt tar. Det är dock mycket roligare att vara ett gäng som sitter och pysslar med tidningen istället för när jag sitter själv. Grappa var med ett tag och sprang runt inne i klubbstugan. Hon far ju fram som ett torrt skinn den hunden, och kan bli rätt enerverande ibland. Rätt som det var så drog hon två stolar över sig som stod uppställda på ett bord, men tror ni hon brydde sig? Nej, inte ett dugg. Bara ett konstaterande; "ojdå!" sen for hon vidare. Inget kom-ihåg heller, för en stund senare gör hon om samma sak. Nu är detta BRA egenskaper i.o.f.s men ibland blir man trött... 


Idag ska jag ut med Chatta och Hagbard en sväng på eftermiddagen och träna med dem. Det ska bli skoj. Alltid trevligt när Chatta kommer och hälsar på :). Imorgon har vi utedag med klubben. Vi ska till Flosjön och åka spark ut till någon trevlig liten vik, där vi gör upp eld och grillar korv. Mysigt!! Sen får jag besök av en vän på måndag som stannar i ett par dagar, så det är ganska fullt upp trots allt. Och det är bra, för annars så "känner jag efter" för mycket. 


---


 
 
AnnKristin

AnnKristin

20 februari 2009 13:49

*S* Vädret är ju kanon!!!! Snön är bara såååå mysig*S*
Det är tur vi är olika hur skulle det annars se ut*L*
Själv har jag varit både och pulsat runt i snön idag och åkt spark i 180...
Visst var det trevligt igår ... Precis som i "gamla tider" när vi knåpade ihop våra första nummer i sovrummet hos mig(datorn stod ju där)
Ha det bäst syns i mörrn

http://www.anziehends.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards