Direktlänk till inlägg 14 februari 2009

Alla Hjärtans Dag & en massa bilder!

Av Lotta - 14 februari 2009 22:10

---

Vissst bjöd den här härliga lördagen på kanonväder! Strålande sol över ett gnistrande vinterlandskap med flera decimenter pudersnö. Solen värmde och på sina ställen var det takdropp. Vi var dock inte mer än fyra själar som dök upp på klubben för den här dagens samvaro med träning; Maria med Paxx (Adius Paxx for Kullagulla), Chatta med Hagbard, Jag och Grappa och AnnKristin med sina hoffar.


Vi började med att fika och jag passade på att apporteringsträna lite med Grappa i klubbstugan. Lite tugg på ingång, men jag tror att det försvinner med en högre fart som vi kommer att få när vi väl gör apporteringen utomhus. Sen gick vi ut och tog kort, för jag ville få några bilder på Paxx medan solen stod som högst. Och efter det blev det ett pass träning, fika igen och träna en gång till innan vi for ner till Thairestaurangen och käkade. Klockan var halv fem då vi skiljdes åt, och jag säger bara; Vilken trevlig alla Hjärtans Dag! Den kunde inte ha firats på bättre sätt för min del. I goda vänners lag och med hundtränig på schemat! Synd att det inte var fler som kom bara... Men vi har nya datum på G, så ni är välkomna då istället ;)


Här kommer en hel massa bilder som vi tog idag. Ibland är jag "förare" på kameran, ibland AK... Håll tillgodo:



Paxx myser i snön



Här fick vi honom att visa upp sig lite... (synd med stolpen mitt i nosen bara)



Mitt i fotosessionen promenerade en häst förbi. Somliga är ute och går med hunden, andra gör det med hästen...


Paxx kan hoppa...



..Och han kan bita i ett kampläder...



"Släpp då kärring!!"



Sen får jag en match med Hagbard i kudden.



Han försöker sig på med konststycket att svälja en bitkudde på tvären! (Full mun!)




Sen är det Grappas tur. Hon gör sig så tung hon bara kan.



Grappa igen.



Här kommer lyckliga Grappa med sin boll i full fart genom pudret!



Paxx och Grappa fick leka och busa. Visst ser dom glada ut?!



Men när Grappa hade sin boll ville hon bara retas med Paxx...



Fast det var KUL att bli jagad.



Paxx är en gentleman och visste att hålla sig på behörigt avstånd då Grappa gav "onda ögat" och ville ha sin boll ifred.



Så Paxx tröttnade på retstickan Grappa och lekte U-båt med sig själv istället.



Paxx älskar vintern och snön!



Grappa snusar efter något under snötäcket.



Vacker, eller hur?



Och sista bilden, det här var vyn vi möttes av nere vid klubbstugan idag!



Imorgon är vi återigen ett par, tre som tränar... Tusen tack för trevligt sällskap idag, och TACK Maria för att du kom och visade upp underbara Paxx. Tack också för Alla Hjärtans Dag presenterna som jag och hundarna fick ;)


---



 
 
Ingen bild

Anna Nordén

15 februari 2009 20:49

Dregel & slurp...... Paxx e sååååå snygg!

 
Madelene

Madelene

15 februari 2009 20:58

Nämen jäklar, jag hade totalt glömt bort att ni skulle ha träningsdag under helgen... SUCK! MEN nästa gång ska vi väl ändå kunna vara med...

http://maddy81.blogg.se

 
Sven och Bond

Sven och Bond

17 februari 2009 08:34

Vilka härliga bilder!! Sitter på jobbet och vill inte alls vara här.. vill ju vara ute med min pojk och busa i snön istället. ;)
Paxx är en riktig snygging med ett härligt huvud! :)

http://www.segerstorpshundar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards