Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

Trött, trött, trött :(

Av Lotta - 7 februari 2009 20:48

---

USCH va trött jag är. Hela veckan har gått i trötthetens tecken. Vad är det med mig? Det verkar som förkylningen håller sitt grepp och vägrar att släppa... Idag skulle jag träna lite med Chatta, men det blev en improviserad variant. Det visade sig att Chatta var lika trött och håglös som jag, så vi började med att fika och skvallra lite, sen tog vi in hundarna i köket en och en, och körde lite apporteringsträning och klickerträning med dem istället. Det gick bra det också. Hagbard har ju fått till apporteringen riktigt snyggt! Det ska nog inte bli några som helst problem i maj om det fortsätter utvecklas såhär. Grappa apporterar också bra nu och med henne körde jag även lite positionsträning med klickern. Det märks att hon är mer van än Hagbard vid den "operanta inlärningstekniken", för hon försöker hela tiden med olika tricks och beteenden då jag är passiv. Hagbard klickade vi in idag så han fattade inte galoppen riktigt, men det kommer inte att dröja länge. På slutet fick de träffas i köket Hagbard å Grappa, medan vi intog ännu mer fika (tack för gott fikabröd, Chatta!). De leker ju så bra ihop, de två.






När vi sitter och fikar som bäst ringer telefonen. Det är Catarina som varit och tävlat med Grizzla. Hon är kvittrande glad och berättar att de tagit 1:a pris i lydnadsklass 3 idag med hela 294 poäng och en andraplacering totalt! Wow!! Shit va duktiga de är. STORT GRATTIS CC, det gjorde ni BRA du å GRIZZLA-PIZZLA!!


Nu ska jag bara slöa med en kopp té framför TV:n. Hörs...


---

 
 
AnnKristin

AnnKristin

7 februari 2009 21:24

GRATTIS!!!!! HÄLSA CATARINA; SICKEN HUNDFÖRARE..... Där har ni snart en lydnadschampion OCKSÅ!!!

http://www.anziehends.se

 
Ingen bild

Chatta

8 februari 2009 00:06

Trevligt var det i dag alldeles lagom. Har legat på soffan hela kvällen, skulle behöva lite mer energi men den kommer väl.

Ha det bäst vi ses på tisdag
(sitter i sängen och surfar, känns sjukt lyxigt)

Grattis igen Catarina shit vad ni är duktiga!!!

Kram

 
Emelie

Emelie

8 februari 2009 07:59

Stort GRATTIS! till Catarina och Grizzla.
Kul!

http://www.puma.cybersite.se

 
Linda & Bertil

Linda & Bertil

8 februari 2009 19:41

Härlig blogg med fina bilder och kul läsning!

kram

http://bertilblogg.blogspot.com

 
Annelie

Annelie

8 februari 2009 19:45

Låter som en perfekt söndag :)
Och -Stort grattis Catarina o Grizzla, snyggt jobbat!

http://www.tigra.se

 
Ingen bild

cc

8 februari 2009 21:58

Tusen tack för gratulationerna. Det värmer och vi njuter.Grizzla firade med en cheesburgare!!!
Tack till Lotta som övertalade mig att ta Grizzla för 3,5 år sedan.

 
Malin

Malin

9 februari 2009 14:21

STORT grattis Catarina & Grizzla!! Fasiken va' bra jobbat!! :D :D
Kram
Malin med syrran Greta & så Ivar förstås

http://www.rottisivar.com

 
Ingen bild

Ripley, Gaia, Gunnar o Gunilla

9 februari 2009 16:51


MORMOR RIPLEY O SYRRAN GAIA MED HUSSE GUNNAR O MATTE GUNILLA HÄLSAR OCH GRATTAR GRIZZLA OCH CATARINA JÄTTEKUL, JÄTTEGRATTIS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards