Direktlänk till inlägg 27 januari 2009

Grappa apporterar!

Av Lotta - 27 januari 2009 22:47

---

Äntligen har poletten trillat ner. Tror jag i alla fall, om nu inte dagens framgång var en engångsföreteelse. Jag gick in i klubbstugan för att vara fri från störning och körde där. På slutet hämtade hon apporten från en stol som jag ställt längre bort och kom direkt tillbaka med den utan tugg och satte sig framför (med liiite hjälp i själva sättandet). Perfekt ju!! Hon fick ta apportbocken från en stol för att inte få "tassar" och lek med den. Jag är vis av erfarenhet med gamla hundar att rottisar gärna använder tassarna innan de tar upp apporten och det vill jag undvika med Grappa.


Vi tränade också hoppet även idag, men framförallt störningen från de andra hundarna var ju en perfekt övning. Hon håller fokus bra, bara ibland blir det lite för svårt då vi kommer väldigt nära någon hund som hon inte sett tidigare, och då bara måste hon slänga ett öga och kolla... Hon ser då ut som en rödspätta, rör bara på ögonen utan att röra huvudet, ni vet ;) Ikväll var vi fler på plan. Tror det var hela 10 stycken, och jag hade en nybakad banankaka med mig som jag tror var uppskattad. Det var i alla fall så jag uppfattade det (vad de sen sa till varandra vet jag ju inte *Hahaha*).


Jag har gått å blivit förkyld. Det är mindre kul, och jag har verkligen inte tid att bli sjuk nu. Därför köpte jag ett stycke ingefärsrot och en burk honung idag. Ingefärsroten skär jag bitar av som jag sen äter råa. Det är verkligen superstarkt, så ögonen nästan tåras, men jag tror på att ont ska med ont fördrivas... Eller nåt sånt...??!? Hur som helst; Ingefära är ett gammalt husmorsknep liksom honung, och jag har hört att det lär funka. Ska t.o.m vara bättre än vitlök. Vi får väl se om några dagar...


---

 
 
Ingen bild

AnnKristin

27 januari 2009 23:47

Suoergod var banankakan ju....

 
Karin

Karin

28 januari 2009 11:55

Jag drack ingefärate och mådde kanongott hela förra hösten innan jag tydligen uppvisade någon form av allergi mot det. Det började klia överallt på kroppen och först när jag slutade dricka teet försvann kliandet. Jättetråkigt för det fungerar verkligen.
Bra tips med att ta apporten från en högre höjd, det har jag inte tänkt på och eftersom Dirke är mer som en katt så självklart ska hon alltid lattja med fötterna först.. :-)

http://www.bengalning.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 16 augusti 2010 10:00

--- Känns som bloggen kanske börjar bli lite onödig? Jag skriver ju nästan aldrig numera. Det som man förmedlar på nätet förmedlas ju nästan uteslutande via fb idag. Jawell (eller ska jag säga "jawhoul"??   ), vi får väl se hur det blir framöver   ...

Av Lotta - 5 april 2010 14:46


--- Häromdagen ute på promenaden med vovvarna så kom jag att fundera över hur olika individer de är egentligen. Jag körde flera omgångar och Cragge & Våris gick tillsammans första vändan. De travar på framför mig på vägen, lugnt och sansat och stan...

Av Lotta - 19 mars 2010 09:13

--- Har vårkänslor i kroppen. Det liksom spritter till av förtjusning då och då, och karaktäriseras som vanligt av att jag vill mycket, väldigt mycket. Mer än jag hinner t.o.m.   . Vi är redan i mitten av mars och det droppar, risslar och porlar av...

Av Lotta - 8 mars 2010 22:33

--- HÄRLIGT! Det var plusgrader och takdropp ända till kvällningen. T.o.m. vägarna hade torkat upp lite och asfalten syns här och där. Jag hoppas verkligen att snön snart är borta så vi kan börja spåra igen.   I helgen gjorde Gunnar & Gunilla e...

Av Lotta - 1 mars 2010 16:53

--- Måndag och äntligen den första dagen i vårmånaden mars. Även om det inte ser ut så därute med snön som virvlar och yr, men någon gång måste det ju ta slut menar jag...   I helgen har vi haft IPO-workshop med Trond O. Johansen från Norge. So...

Ovido - Quiz & Flashcards