Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Lotta - 25 januari 2009 22:38

---

Fast snötäcket låg tjockt efter nattens ihållande snöfall och det fortfarande snöade ymnigt idag på förmiddagen så trotsade vi vädret och for ner till klubben för lite träning. Det var jag, Chatta och AnnKristin  som var modiga nog att ge oss ut. Som tur var så hade Tryggve redan plogat parkeringen vid klubben, så det var en fint snöfri plan att hålla till på. Föst tog vi en promenad med Grappa och Hagbard (som jag idag plötsligt insåg har tydliga likheter med Janne Långben??!!?!) och de for förstås runt som galningar och jagade ikapp varann i snön. Sen tränade jag hopp, budföring och apportering. Det går riktigt bra med Grappa, hon är arbetsvillig och lyhörd för vad jag vill. Jag hjälpte även Chatta med apportering med Hagbard, som vill hålla apportbocken på alla sätt utom helt rätt och fast... Men det gick bättre och bättre även för honom mot slutet. Om man bara tar det lugnt med Hagbard och har lite tålamod så fattar han, men högtempererad som han är får man inte råka i konflikt och bli otålig, för då snurrar det i skallen på "Goofy" :). Efteråt så hängde Chatta på hem till mig för att ladda ur bilderna ur kameran som hon tog på busande vovvar, och så drack vi en kopp té och skvallrade lite som sig bör ;). En värdig avlutning på en mycket trevlig eftermiddag, som jag allra ödmjukast tackar Chatta och AK för! Vi ses på igen på tisdag, på appellcirkeln. Här är några bilder från dagens bus i snön, alla på Grappa o Hagbard och tagna av Chatta Wall:



Hagbard älskar att bli jagad och försöker få till en jakt med Grappa hela tiden...


 Busungar :)


Se så söta vi är...


Vi har fått en anmälan till, helgen den 14-15; Elina med Helix kommer också! KUL!!! Jag fick ett mail från henne där hon berättar lite om deras vardag och hur nöjd hon är med Helix, hennes själsfrände som hon kallar honom. Som uppfödare blir jag väldigt glad och rörd över att höra hur älskad och uppskattad han är i sitt hem. Elina skickade även med några bilder som jag tar mig friheten att publicera här:


Sååå fin kontakt med matte!


Och hoppa kan han...


...åt alla håll, även om stilen är lite rolig ibland :)


Nu ska jag snart gå och lägga mig, men efter två sömnlösa nätter på raken så gruvar jag mig en smula måste jag erkänna.


---

Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards