Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Lotta - 24 januari 2009 19:37

---

Det blev ju som sagt ingen träning idag, men vi var ner till klubben en sväng i ett ärende. Där fick Grappa och Fhara gå ut och rusa av sig lite. AK passade på att skotta av det värsta framför trappen, och hjälp fick hon också. Av Grappa förstås! Man kan ju inte göra NÅGOT av utomhussysslor förrän hon är med och "hjälper till". Så AK fick känna på hur det är att skotta snö med en rottweiler på skoveln... Ganska betungande *Hahaha*







Kolla blicken...


Jag har för länge sedan gett upp tanken på att skotta, plocka bajs, gräva, kratta eller köra med skottkärra när Grappa är ute med mig. Vid dylika aktiviteter så stängs hon helt sonika in. Dock testade jag idag att avleda henne med något annat, och det fungerade faktiskt utmärkt. Skönt, då är hon inte helt låst i alla fall...


---

Av Lotta - 24 januari 2009 13:26

---

...idag. Snöstormen rasar runt husknuten och både folk o fä vill helst vara inomhus. Alla hundar utom Grappa stod strax på verandan och tiggde om att få gå in igen när jag släppte ut dem imorse. Grappa, ja hon lekte "kattlekar" med sig själv. Då hon pulsar fram i snön över gården så blåser den iväg och hon jagar efter :) Ska snart gå en rastningsrunda på "Krôppa" doggsen, sen ska jag fakiskt lägga mig i soffan med en god bok! Har inte energi för något annat just nu känns det som. Chatta och jag ändrade våra träningsplaner till imorgon istället. Förhoppningsvis så har vi bättre väder då.

---

Skapa flashcards