Alla inlägg den 28 september 2008

Av Lotta - 28 september 2008 22:28

---

Gunnar ringde mig sent på eftermiddagen idag.

- Jag har något trevligt att berätta för dig, sa han.

- Gaia har tagit CERT igen..!

Shit! Hon är makalös, den tiken. Eller det ekipaget kanske jag ska säga. De har ett sådant samspel så det är otroligt. Och än en gång så var poängen i specialen finfina; 9,5 - 10. Nu är det faktiskt ganska nära att kenneln har sin första Brukschampion. Ett cert till så är vi i hamn. Och nästa helg ska hon ut på korningsbanan, Gaia, och visa vad hon går för där tillsammans med några av syskonen. Det ska bli otroligt spännande att se. Fast jag är inte ett dugg orolig för att de inte ska gå igenom. Det tror jag att de gör allihop.

Gaia och Gunnar har en tävling till i elitsök innan de packar ihop för den här säsongen. Jag håller tummarna hårt...


Sen fick jag ett par röntgenresultat till tidigare i veckan. Det var I-systrarna Ixa och Iza. Ixa "Strega" A bak och ua fram (Grattis jannicke & Micke), samt Iza "Jaga" ua fram, men tyvärr med C på ena höften... Synd, men hon lider inte av det och blir hon inte fri vid en eventuell senare omröntgen så tror jag i alla fall att hon kan leva ett liv som brukshund fullt ut. Och det är huvudsaken.

(Sara, jag fick ditt meddelande. Jag prövar ringa dig inom de närmsta dagarna.)


Själv har jag haft besök av en vän tidigare i veckan som jag hjälpt lite med diverse grafikgrejer på datorn. Det var förstås under några av de finaste dagarna vi haft nu i höst, då solen sken från en klarblå himmel och färgerna sprakade så otroligt vackert. Typiskt att vi då satt inne framför en datorskärm ... Men i går så passade jag på att lägga ett spår till Grappa i de ljumma höstvindarna. Det var ett trappstegsspår på fält med 8 vinklar. Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Hon är en klippa i spåret, min Grappa. Även om hon p.g.a orutin slår lite ibland så blir hon säkrare och säkrare ju fler spår vi lägger. Hon har helt klart det intensivaste spårintresset av alla mina hundar som jag haft och tränat i spår. Det är riktigt kul att träna med henne. Jag hoppas sååå att jag kommer ut och tävlar henne så småningom. Det är ju liksom det som är tanken med det hela.



Grappa spårar intensivt i spårkärnan.



Vid spårslutet. Hon belönas med korv även vid apporterna!


Finaste Grappa med sitt nya spårhalsband :)


---


Ovido - Quiz & Flashcards