Alla inlägg under augusti 2008

Av Lotta - 14 augusti 2008 23:35

---

När jag äntligen hittat mitt tegel i kakelform till ett bra pris på blocket, och idag hämtade det så visade det sig att det inte var 3 m² som det utlovats i annonsen, utan 1,5 m²! Och jag behöver just 3 för att det ska räcka... FAN. Jag upptäckte det inte förrän hemma... Och säljaren svarade inte på telefon när jag senare ringde. Måste försöka få tag på dem imorgon. Suck!!! Varför kan aldrig nå'nting bara gå smidigt..?


Dock så fick jag två nya röntgenresultat på min H-kull. Hulda - "Hoshi" - HD/A & AD/ua. GRATTIS fodervärd Ullis samt ägare Nadine! Helix; HD/A, men tyvärr AD/1-2. Han var halt under en tid som valp till följd av en spricka i tassen, och han avlastade således ena benet och belastade det andra. Veterinären trodde att belastningen på höger kan ha varit avgörade för 2:an på höger fram. Men han har aldrig haft ont av sina armbågar, så då är det ju trots allt bara en siffra på ett papper. Bara att tuta och köra säger jag. GRATTIS i alla fall till A-höfterna, Elina.


Idag på eftermiddagen kom Chatta (/Hagbard) förbi på en fika. Hon hade hallonmunkar och goda kakor med sig och jag stod för kaffet. Vi hade en trevlig stund med lite snack innan vi for ner till klubben för den sedvanliga torsdagsträningen. Jag tog tre hundar med idag så alla skulle få sig en genomkörare. Grappa har mest energi och det känns som det aldrig går att få henne riktigt trött... Fast det är ju bra i.o.f.s Grappa börjar få ett riktigt fint samarbete med mig nu, och det känns toppenbra. Catarina/Grizzla dök också upp för lite träning, och hon erbjöd mig att testa ett nyinköpt schampo för hund (och människa/häst också för den delen..) på Grappa innan utställningen om drygt 1½ vecka. Hon ser ju ut som en halvnaken hyena just nu p.g.a en enorm pälsfällning :(. Schampot skulle ge en fin lyster samt "en tjockare och luftigare päls". Vi får väl se om det håller vad det lovar, det skadar ju inte att testa. Värrre kan det ju inte bli just nu.


Imorgon ska jag ha en vän på lunch, sen är det lördag och då ska verandan dekoreras med lyktor och månar för kräftskivan!


Jag återkommer!


---



Av Lotta - 12 augusti 2008 23:42

---

Not much! Livet går sin gilla gång. Sommaren är snart slut och det är fruktansvärt deprimerande :(. Ser verkligen INTE fram emot en lång, kall och mörk vinter. Dock gick bilen genom besiktningen igår utan anmärkning, och det är bra. Sen har jag röntgat Grappa idag, så nu får jag vänta in resultatet, vilket alltid är supernervöst... Veterinären såg i alla fall inga större konstigheter, men det är SKK's avläsare som har sista ordet, så vi får se. Tog en promenad med min vän AnnKristin igår och hon hade sin kamera med sig och tog en bild på söta Fhara. Här är den:



Till helgen ska jag äta kräftor med några goda vänner. Alltid något att se fram emot :).


Hörs snart!


---

Av Lotta - 10 augusti 2008 20:47

---

... jag uppdaterade bloggen, jag vet! Har inte haft inspiration bara... Det blir så ibland. Men nu har jag i alla fall lite gratulationer på gång, nämligen till Malin med Greta, som idag blev uppflyttade till högreklass spår med 429,25 poäng och VINST, detta trots tre 0:or. Den något överhettade Greta forcerade spåret på ynka 11 minuter (rekord..??) och hade 2 pinnar borta, men spårade i övrigt väldigt bra och analyserande. Malin avstod framförgåendet, och nollade läggande och budföring. Ett JÄTTEGRATTIS till ett ekipage som med tiden blivit väldigt samspelta. Månne det bliva ett SBCH så småningom..? Ja, omöjligt är det inte :o). Lycka till i högre!!!


Annars så väntar jag spänt på röntgenresultaten för Hedda, Hoshi och Helix. De borde bli avlästa och officiella nästa vecka... Ögonlysningen gick ju bra för dem alla tre, d.v.s ua. Sen har jag anmält Grappa och Fhara till utställning som ska gå av stapeln om ett par veckor. Vad har jag gett mig in på? undrar jag ibland. Vi får väl se om flickorna kan sköta sig ;o).


På återhörande!


---

Ovido - Quiz & Flashcards