Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Lotta - 29 augusti 2008 00:17

---

Ikväll var det torsdagsträning (= allmän träning) på klubben, och som vanligt så passade vi på att infinna oss. Jag hade Grappa med mig, trots löp och sårig tass. Hon behöver det mest. Tassen bandagerades och skoförseddes först, något som Grappa inte verkade ha några problem med. Som vanligt numer så är Grappa mer än arbetvillig. Det är så himla kul att träna med henne nu. Hon söker spontant upp kontakt vid min vänstra sida hela tiden och håller kontakten finfint, även vid halter och svängar. Nu fick jag ju inte vara på appellplanen då utan hålla mig vid sidan av med tanke på löpet och dessa hundherrar som troligtvis skulle bli väldigt störda av väldoftande unga hunddamer :)


Dock så var kragen/tratten ingen höjdare. Jag tog den med för att hon skulle ha den i bilen, men hon fick tokpanik av den, och skuttade runt som en rodeohäst... Stackars skruttan. Hon förstår ju inte att det är för hennes eget bästa, för hon kan ju bara inte låta bli sin onda tass. Hursomhelst så fick hon lov att behålla tratten på och till slut lugnade hon ner sig och insåg att den visserligen inte var trevlig att ha på, men ändock inte direkt farlig heller... Stackar'n. Som "plåster på såren" så får hon nu ligga i soffan (den vita) med skyddande vadderade täcken under sig (för löpets skull) och mysa... Det skär ju i mattes arma hjärta att tvinga henne utstå tratthistorien :o(.  Min bebis! (JA, det ÄR hon faktiskt!!)


Min pappa kom förbi ikväll med en kasse... Vad var det inte i, om inte en massa lysande gula, nyplockade KANTARELLER?!! Shit, vad glad jag blev. Han hade hittat dem vid vår fäbod och vet hur förtjust jag är i dessa läckerheter. Imorgon blir det pasta med kantarellsås, och senare kanske ett par varma mackor med gräddstuvade kantareller under osttäcke... Mmmmums!! Sen imorgon kväll är det kräftskiva hos en kompis som har "avskedsfest". Hon åker nämligen utomlands varje år på hösten och brukar komma hem frampå vårkanten igen. I år bär det av till Nepal med någon avstickare till Tibet (om läget är någorlunda lugnt där nere...). Det blir trevligt, men sorgligt också, för jag är inte vidare bra på det här med avsked...


På söndag ska vi ha MH på klubben och jag ska figga. Det var ju meningen att Grappa skulle ha gjort sitt MH då, men med tanke på löpet så blir det förstås inställt. Tråkigt, men å andra sidan så har jag ju MH för mina H- och I-are i oktober så då får hon gå med dem istället. Jag såg att hon S-registrerats hos SKK nu också. Jag skickade in ansökan om S-registrering tillsammans med Grappas belgiska orginalstamtavla i tisdags, och redan dagen efter - igår - så dök hennes namn och nya reg.nummer upp på SKK Hunddata. Det var verkligen snabbt marscherat. Men jag skickade även in kopia av HD/ED-röntgen samtidigt för att få det registrerat, och det har tydligen inte registrerats ännu...


Nu ska jag gå och sova. Hörs snart igen!


---



Presentation


Välkommen till min blogg. Här skriver jag, förutom om mina älskade hundar allt annat som i sin enkelhet hör livet till...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards