Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Lotta - 18 augusti 2008 22:15

---

Tack ALLA NI som gratulerat till Gaias sök-CERT på ett eller annat sätt. Det värmer jättemycket ska ni veta :o) Nu håller vi tummarna hårt för fortsatta framgångar på Ras-SM.


Regnet har öst ner idag... Både jag och hundarna har varit supertrötta. Det har lovats lite bättre väder imorgon och det hoppas jag, för då ska nämligen jag och Chatta ut och träna lite med vovvsen. Finns det fler hugade som vill hänga på är ni välkomna att höra av er! Själv tänkte jag lägga spår till Grappa igen... Sen får vi se vad det blir med de andra. 


Just nu har jag en massa ljus tända överallt, för jag vägrar att slå på elementen redan (elen är tillräckligt dyr som det är). Jag skulle kunna elda i vedspisen i köket om bara skorstenen vore sotad, men den måste fejas och besiktigas först innan jag vågar elda. Den fuktiga höstkylan slår in och det känns ruggigt. Men det blir faktiskt bättre med tända ljus. Åtmistonde om man har så många som jag har just nu; typ 30 värmeljus :o).


Jag har plötsligt märkt att min hemsida är sorgligt ouppdaterad med en hel massa som inte är aktuellt längre och en massa som ska ändras. Jag måste försöka få energi att ta tag i saken fortast möjligt. Förenkla en del också kanske. Jag tror nämligen på enkla hemsidor med inte så många klick, men med en hel del information. Det får bli nästa projekt. Kanske ska jag ändra lite på designen också? Men då blir det förstås ofelbart lite svårare att navigera för folk som är vana att gå in på sidan... Hmmm, det tål att tänkas på. Vi får se vad jag hittar på!


Ha det gott, folks!


---


Av Lotta - 18 augusti 2008 00:56

---

Förutom den otroligt glada nyheten om Gaias CERT (som jag fortfarande är lite överväldigad av) så hade jag en lite kräftskiva härhemma för några av mina nära vänner igår, lördag. Det var trevligt och framförallt GOTT med ostar, frukter, vin, olika sorters korv, paj, kräftor m.m Jag var tämligen mätt och belåten efter flera timmar av konstant ätande. Sen passade jag förstås på att FIRA den första uppfödda hunden med brukscert, när tillfälle så lägligt bjöds :o)!! Vi hade tur med vädret, och jag tyckte nog att det blev rätt så mysigt med alla lyktorna tända på verandan. (Se bild i Anziehend's Blogg där vi sitter med våra fåniga partyhattar :)


Idag kom Chatta förbi för lite träning. Vi spårade först med Grappa och Hagbard, sen fick ungdomarna leka lite. Och ojojoj, vad de busade! De matchade varann perfekt nu med sin lek. De blev t.o.m ganska trötta på slutet, något som inte hör till vanligheterna med dessa två slynglar. Jag hade kameran med mig och knäppte lite kort på dem;



När Grappa och Hagbard till slut gav upp, så fick Fhara och Chattas Panther också komma ut för lite träning. Jag körde lydnadsträning med Fhara, och jag tyckte att hon var med mig fint idag. Inga dumheter alls. Duktig flicka. När hon väl samlar sig är hon en mycket trevlig hund att jobba med.


Ikväll kom regnet. Det blåser ganska kraftigt och regnet smattrar på plåttaket. Jag har krupit upp i soffan framför TV:n och tänt en massa ljus överallt. Hösten är på väg...


---

Skapa flashcards